نیکی هیلی:

سفارت آمریکا دیر یا زود به بیت‌المقدس منتقل می‌شود

سفارت آمریکا دیر یا زود به بیت‌المقدس منتقل می‌شود
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 10:42

سفیر آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد، جابه‌جایی سفارت واشنگتن از تل‌آویو به بیت‌المقدس دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد.

العالم - آمریکا

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» اعلام کرد که واشنگتن هیچ تصمیمی در خصوص لغو تحریم‌ها علیه روسیه ندارد.

بنا بر این گزارش، وی تأکید کرد که با وجود گزارش‌های منتشر شده در خصوص اینکه کاخ سفید رفع برخی از این تحریم‌ها را بررسی می‌کند، آمریکا در نظر دارد تا تحریم‌های سخت علیه روسیه را در پاسخ به اقدامات کرملین در اوکراین برقرار نگه دارد.

سفیر آمریکا در ادامه گفت، «البته من اطلاع دقیقی در این رابطه ندارم اما تا جاییکه می‌دانم ما قصد داریم تا تحریم‌ها را سخت و قدرتمند علیه روسیه حفظ کنیم آن هم زمانی که مسئله اوکراین مطرح می‌شود. من این موضوع را علنا بارها گفته‌ام و به تکرار آن نیز ادامه می دهم».

هیلی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع جابه‌جایی سفارت آمریکا اشاره کرد و گفت، جابه‌جایی سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس نیز دیر یا زود اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد، «دونالد ترامپ»‌رئیس‌جمهوری آمریکا موضع خود در رابطه با مسئله جابه‌جایی سفارت واشنگتن از تل‌آویو به بیت‌المقدس را تغییر نداده و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد.

سفیر واشنگتن در سازمان ملل یکشنبه به وقت آمریکا (بامداد دوشنبه) پیش از سخنرانی خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» اعلام کرد، باقی ماندن آمریکا در این شورا به این مسئله بستگی دارد که این شورا اعتبار لازم را برای واشنگتن قائل شود.

هیلی گفت:‌ «ما به موضوع حقوق بشر اهمیت می‌دهیم. به همین دلیل است که من قرار است به ژنو سفر کنم. به همین دلی من قرار است در این شورا سخنرانی کنم. و به همین دلیل من به آنها خواهد گفت که اگر آمریکا قرار است بخشی از این شورا باقی بماند، شورای حقوق بشر نیز باید اعتبار کافی و لازم را برای آمریکا در نظر بگیرد».

فارس

پربیننده ترین خبرها