حوادث جاري يمن، در راستاي تکامل سناريوي آل سعود

حوادث جاري يمن، در راستاي تکامل سناريوي آل سعود
سه شنبه 14 تير 1390 - 08:56

دمشق (العالم) يک فعال سياسي يمني تأکيد کرد: حوادث جاري يمن در راستاي تکميل سناريوي نظام آل سعود روي مي دهد که درصدد حکومت بر ملت يمن است.

نايف الشرعبي عضو هيأت مؤسس کميته هاي مردمي يمن روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: ملت يمن هرگز در مقابل توطئه هاي پليدي که نشان دهنده شخصيت بي اخلاق، بي دين و بي وجدان مطرح کنندگان آن است زانو نخواهد زد.

اين فعال سياسي يمني با اشاره به اينکه يمن همواره از بقاياي نظام علي عبدالله صالح، توطئه هاي دستگاههاي اطلاعاتي عربستان و امريکا و آنچه از آن به عنوان سازمان القاعده ياد مي شود و از سوي نظام علي عبدالله صالح تأسيس شده است، رنج مي برند و صالح نيروهاي القاعده را که درحال حاضر درابين درحال جنگ هستند سازماندهي مي کند.

شرعبي افزود: شمار نيروهاي القاعده در ابين از 200 نفر تجاوز نمي کند؟ آيا مجموعه اي با اين حجم مي تواند يک استان را به طور کامل اشغال کند و ارتش قادر به مقابله با آنها نباشد؟

شرعبي وضعيت جاري در ابين را سناريوي تدوين ازسوي نظام براي توجيه دخالت هاي خارجي در يمن دانست.

اين فعال سياسي  با انتقاد از احزاب ديدار مشترک به علت عدم دعوت از انقلابيون براي مشارکت در نشست هاي دو روز اخير جهت بررسي تشکيل شوراي انتقالي از آنها خواست يا به طور صريح و واضح به مردم بپيوندند يا اينکه از سوارشدن بر موج انقلاب و اظهارنظر به نام انقلابيون يا به نيابت از آنها خودداري کنند.

شرعبي افزود: احزاب ديدار مشترک به طور جمعي اقدام به اتخاذ تصميم نمي کنند بلکه درحقيقت حزب تجمع يمني اصلاح در اين زمينه به طور يکجانبه تصميماتي اتخاذ مي کند و اين امر به معناي ديکتاتوري است که ملت يمن عليه آن قيام کرده و در نتيجه اين روش کشور را به سوي ادامه انقلاب و خونريزي بيشتر سوق مي دهد.

 

شرعبي از احزاب ديدار مشترک خواست تا به مسئوليت هاي ملي شان عمل کنند يا اينکه به طور صريح اعلام کنند که نمي توانند با اين بحران مواجهه کنند تا ملت بحرين موضع مناسبي را در اين زمينه اتخاذ کند.

Ma 23:45

<AMB>

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها