قطر 82 درصد از تجارت خود را با کشورهای خلیج فارس از دست داد

قطر 82 درصد از تجارت خود را با کشورهای خلیج فارس از دست داد
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 04:32

در حالی که تجارت و واردات قطر به طور عمده به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان وامارات وابسته است، این روند با تحریم های عربستان و امارات علیه این کشور مختل خواهد شد.

العالم خاورمیانه

به گزارش پایگاه شبکه العربیه، آمارهای وزارت توسعه و برنامه ریزی قطر حاکی از آن است که میزان مبادله تجاری میان قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس درسال 2016، حدود 84 درصد از مجموع مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای عربی را تشکیل داده است و ارزش مبادلات تجاری میان قطر با این کشورها در سال 2016 ، حدود 45 میلیارد ریال قطر و میزان مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 37 میلیارد و 900 میلیون ریال قطر بوده است.
براساس این آمارها، سهم امارات و عربستان از مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 82 درصد است وسهم این دو کشور در مبادلات میان قطر و کشورهای عربی حدود 69 درصد است.
اما کویت درجایگاه سوم قرار دارد و میزان مبادلات تجاری میان این کشور و قطر از مجموع مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس حدود 7 درصد است و پس ازآن بحرین و عمان به ترتیب 5% از این سهم را دارا هستند.
گفتنی است ارزش مبادلات تجاری میان قطر و کشورهای دیگر جهان 324 میلیارد ریال قطر است که 14 درصد آن به کشورهای عربی و 12 درصد از این میزان به کشورهای حوزه خلیج فارس اختصاص دارد.

215

پربیننده ترین خبرها