ران درمر: ترامپ به‌موقع برجام را لغو می‌کند

ران درمر: ترامپ به‌موقع برجام را لغو می‌کند
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 08:07

سفیر "اسرائیل" در آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ در زمان مقتضی به موضوع ایران ورود خواهد کرد.

العالم - آمریکا
به نقل از وبسایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پست؛ ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا مدعی شد افرادی که از دونالد ترامپ به دلیل کوتاهی در تعهد به وعده انتخاباتی‌اش درباره لغو توافق هسته‌ای ایران انتقاد می‌کنند، باید صبور باشند؛ چرا که آمریکا در حال کار بر روی اشکالات این توافق است.
وی که روز دوشنبه در واشینگتن و در نشست جهانی کمیته یهودیان آمریکا سخن می‌گفت، به طور اخص به این نکته اشاره کرد که دولت آمریکا اذعان می‌کند بند‌های مرتبط با پایان اجرای توافق هسته‌ای، اشکالاتی اساسی دارند. این بندها به ایران اجازه می‌دهند زیرساخت‌های هسته‌ای خود را در آینده و در مقیاسی صنعتی گسترش دهد.
وی در این خصوص گفت: «اگر این محدودیت‌ها تاریخ انقضایی نداشت، می‌توانستیم درباره آن‌ها بحث کنیم. دولت آمریکا بر این باور است که این توافق، منافع ایالات متحده را تأمین نمی‌کند. فکر می‌کنم می‌توانید در انتظار یک واکنش واقعی (بر ضد ایران) باشید. آن‌ها (مقامات آمریکایی) باید هوشمند باشند و خود را برای وضع جدید، کاملاً آماده کنند. به همین دلیل، شگفت‌زده نیستم که هنوز توافق را لغو نکرده اند. فکر می‌کنم در چند سال آینده شاهد وقوع چنین اتفاقی خواهید بود.»
درمر همچنین به گزینه تقویت همکاری‌های "اسرائیل" و شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با ایران اشاره کرد و آن را محتمل دانست.

پربیننده ترین خبرها