هیات وزیران سعودی:

قطع روابط با قطر نتیجه اقدامات مقامات دوحه است

قطع روابط با قطر نتیجه اقدامات مقامات دوحه است
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 11:26

هیات وزیران سعودی در بیانیه ای قطع روابط دیپلماتیک با قطر را در راستای حقوق حاکمیتی عربستان بر اساس قوانین بین المللی و حمایت از امنیت ملی خود در مقابل خطرات تروریسم و افراط گرایی اعلام کرد.

العالم-عربستان سعودی

به گزارش اسکای نیوز، هیات وزیران عربستان در نشستی که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور برگزار گردید، قطع روابط دیپلماتیک با قطر را در راستای حقوق حاکمیتی عربستان بر اساس قوانین بین المللی و حمایت از امنیت ملی خود در مقابل خطرات تروریسم و افراط گرایی برشمرد.

هیات وزیران عربستان در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده، آورده است که قطع روابط با قطر نتیجه اقدامات علنی و غیرعلنی مقامات دوحه طی سال های گذشته است که با هدف انشقاق در داخل عربستان و خدشه به حاکمیت این کشور از طریق حمایت از گروه های تروریستی و افراط گرا که ایجاد بی ثباتی در منطقه را هدف گرفته اند، صورت می گیرد.

این بیانیه همچنین می افزاید که تصمیم تعدادی از کشورهای عربی برای قطع روابط دیپلماتیک با قطر نشانگر توجه به حفظ وحدت امت عربی و موضع گیری بر ضد اقدامات قطر در راستای خدشه به امنیت و ثبات منطقه و نقض مبانی قانون بین المللی و حسن همجواری است.

در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی علیرغم اقدامات خصمانه مقامات دوحه، همچنان حامی مردم قطر و امنیت و ثبات آنها خواهد بود.

گفتنی است که کشورهای مصر، عربستان، امارات و بحرین صبح دوشنبه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

این کشورها دوحه را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و برهم زدن ثبات در منطقه متهم کردند. دولت مستعفی یمن، لیبی و مجمع الجزایر مالدیو نیز در اقدامی مشابه روابط خود را با قطر قطع کردند.

مهر

پربیننده ترین خبرها