ساخت موتورهای توربوجت و توربوفن در ایران

ساخت موتورهای توربوجت و توربوفن در ایران
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 14:14

مسئول کمیته تخصصی موتورهای هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: طراحی و ساخت موتورهای توربوجت و توربوفن از توان علمی بالای متخصصان داخلی خبر می دهد.

العالم-ایران
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسین پورفرزانه در خصوص پیشرفت های حوزه موتور هوایی، بیان کرد: طراحی و ساخت موتورهای هوایی توربوجت، توربوفن و دیگر موتورها سبب افزایش خودباوری ملی کشور شده است.

وی افزود: حوزه موتورهای هوایی در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و در نقشه جامع علمی کشور به عنوان یکی از زیربخش های هوافضا و از اهداف نظام علم و فناوری محسوب می شود.

به گفته پورفرزانه، برخی ویژگی ها، ظرفیت ها و توانمندی های ایران مثل پهناور بودن این سرزمین، موقعیت ممتاز ژئوپولیتیک، تجربه کسب توانمندی در طراحی موتورهای هوایی و بهره برداری از آنها، سابقه طولانی در فعالیت های هوایی و هوانوردی، وجود زیرساخت های مناسب تعمیرات و نگهداری، طراحی و ساخت موتور،  وجود دانشگاه ها و پژوهشگاه های کلاس جهانی و وجود نیروی انسانی مستعد، نخبه و متخصص ضرورت توجه به این بخش را در کشور نشان می دهد.

وی تصریح کرد: وجود این ظرفیت ها و توانمندی ها در کنار فرصت های پیشرو نوید موفقیت های بزرگ را در آینده نه چندان دور می دهد موفقیت هایی که در صورت وجود برنامه ای جامع و تلاش مستمر و همدلانه بازیگران حوزه صنعت طراحی و ساخت موتورهای هوایی دور از دسترس نخواهد بود.

مسئول کمیته تخصصی موتورهای هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ادامه داد: نقش این حوزه در ارتقای اقتدار و امنیت ملی، پیشران علم و فناوری در دیگر زمینه ها و منافع حاصل از سرریز فناوری های توسعه یافته یا بومی سازی شده به دیگر بخش ها نیز از جمله دیگر عواملی هستند که صنعت طراحی و ساخت موتورهای هوایی را در سطح جهانی به یک حوزه راهبردی تبدیل کرده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها