بوریس جانسون: سفر ترامپ به انگلیس لغو نمی‌شود

بوریس جانسون: سفر ترامپ به انگلیس لغو نمی‌شود
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 14:49

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اظهارات شهردار لندن که خواسته بود ترامپ به انگلیس سفر نکند، اعلام کرده است، هیچ دلیلی برای لغو سفر مرد اول کاخ سفید به این کشور وجود ندارد.

العالم ـ اروپا
به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا با انتشار توییتی از صادق خان، شهردار لندن به دلیل مطرح کردن این موضوع که شهروندان این شهر نباید به دلیل حضور پررنگ نیروهای پلیس در خیابان‌ها پس از حمله اخیر تروریستی دچار وحشت شوند انتقاد کرد و اظهارات وی را "توجیهی رقت‌انگیز" توصیف کرد.

در همین حال بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این اظهارات و پاسخ صادق خان به توییت ترامپ گفت: صادق خان کاملا حق دارد که به مردم شهرش درباره حضور نیروهای مسلح در خیابان‌ها اطمینان دهد.

جانسون در پاسخ به سوالی درباره لغو یا انجام سفر ترامپ به انگلیس ادامه داد: دعوت از ترامپ صورت گرفته و از آن طرف نیز پذیرفته شده است و من هیچ دلیلی برای تغییر در این برنامه نمی‌بینم.

وی هم‌چنین نسبت به خاتمه بگو مگو میان ترامپ و صادق خان ابراز امیدواری کرد.

این در حالی است که شهردار لندن در واکنش به توییت ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی خواستار لغو سفر ترامپ به انگلیس شد.

وی ضمن اشاره به این مسئله که نظر دونالد ترامپ درباره بسیاری از موضوعات اشتباه است و خاطرنشان کرده بود: در حالی که سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا مغایر تمام ارزش‌هایی است که ما به آنها معتقدیم، فکر نمی‌کنم مناسب باشد جلوی پای او فرش قرمز پهن کنیم.
ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها