پيش بيني راي اعتماد پارلمان به دولت لبنان

پيش بيني راي اعتماد پارلمان به دولت لبنان
سه شنبه 14 تير 1390 - 14:14

بيروت(العالم)- عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان با پيش بيني دستيابي دولت نجيب ميقاتي به راي اعتماد پارلمان، از آرامش حاکم بر جلسات بررسي بيانيه هيات دولت و راي اعتماد به کابينه جديد لبنان طبق برنامه ريزي هاي گروه اکثريت خبر داد.

غالب قنديل سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: نمايندگان گروه اکثريت 8 مارس (حزب الله و طرفداران آن) در برخورد با هياهوي سياسي حاکم بر گفتتمان گروه اقليت غربگراي 14 مارس (با محوريت سعد حريري)، از آرامش و اعتماد به نفس برخوردارند و اوضاع تا زمان اعطاي راي اعتماد به دولت به همين منوال ادامه مي يابد.

قرار است جلسات راي اعتماد به کابينه نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان از سه شنبه هفته آينده و طي سه روز در پارلمان برگزار شود.

عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان، تحرکات نمايندگان جريان اقليت را هياهوي ناشي از عقده خروج از حاکميت دانست و خاطر نشان کرد: اين هياهو ادامه خواهد يافت و ممکن است گروه غرب گراي 14 مارس با مشاهده شرايط حاکم بر پارلمان و با توجه به آرامش موجود، اقدامات تحريک آميزي را انجام دهد.

قنديل افزود: اکثريت پارلمان تصميم نهايي خود را در اين زمينه گرفته و جلسات تا پايان و تا زمان اعطاي راي اعتماد به دولت با کمال آرامش پيش خواهد رفت.

عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان تاکيد کرد: مشکل جريان اقليت اين است که تاکنون نتوانسته مردم را با خود همراه کند و فراخوان هاي آنها براي جشن و شادي به مناسبت صدور حکم اوليه دادگاه بين المللي عليه حزب الله با بي ميلي مردم روبرو شد.

وي افزود: اين گروه در تنگنا به سر مي برد و براي جبران اين تنگنا به هياهو و اتهاماتي روي آورده اند که امروز در جلسه بررسي بيانيه هيات دولت مطرح کردند.

قنديل گزينه اصلي و محوري گروه اکثريت 8 مارس را حفظ آرامش، بي توجهي به تحريکات جريان 14 مارس و دستيابي به نتايج مثبت از جلسات راي اعتماد به دولت ارزيابي کرد.

عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان گفت: دولت گزنيه هاي خود را در بر خورد با حکم اوليه دادگاه بين المللي مشخص کرده است.

وي همچنين افزود: سخنان اخير سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان همچون بيانيه اتهامي ضد دادگاه اسراييلي موسوم به دادگاه بين المللي، ضربه سخت و تاثيرگذاري را متوجه اين دادگاه کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها