عضو کنگره مردمی کمک به ملت بحرين مطرح کرد؛

ترفند آل خليفه براي مقابله با اعتراضات

ترفند آل خليفه براي مقابله با اعتراضات
سه شنبه 14 تير 1390 - 14:46

عضو کنگره مردمي کمک به ملت بحرين گفت: آنچه که مذاکرات ملي خوانده مي شود؛ ترفندي براي خوب جلوه دادن رژيم آل خليفه و از بين بردن اعتراضات مردمي است.

قاسم الهاشمي در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مذاکرات در شرايطي در حال برگزاري است که وضعيت بحرين به علت سرکوب مردم روز به روز وخيم تر مي شود.

در همين ارتباط در نخستين جلسات روند گفتگوهاي توافق ملي که امروز برگزار شد، هيچ يک از 5 شخصيت جمعيت ملي الوفاق، حضور نيافتند و اين جمعيت در اعتراض به عملکرد رژيم حاکم از مذاکرات کناره گيري کرد.

الهاشمي عضو کنگره عمومي کمک به مردم بحرين گفت: مذاکرات ملي مبتني بر هيچ اصل و قاعده روشني نيست براي همين نمي شود هيچ طرح جدي و واقعي را در اين مذاکرات پيشنهاد کرد.

وي تصريح کرد: عيب ديگر مذاکرات کثرت و تعدد حاضرين بدون داشتن ديدگاه و موضعي روشن است.
 
الهاشمي افزود: مذاکرات براي تضييع وقت ، پاک کردن مطالبات واقعي مردم از اذهان آنها برگزار شده است براي همين مسايل شهدا، زندانيان و ناپديدشدگان در اين مذاکرات مطرح نمي شود.

وي گفت: در حالي که ما قبلا تاکيد کرده بوديم که مساله شهدا، زندانيان و ناپديد شدگان بايد در گفت وگوها مطرح شود ولي رژيم حاکم توجهي به اين موضوعات اساسي ندارد.

الهاشمي تاکيد کرد: افراد بسياري در ناآرامي هاي بحرين ناپديد شده اند و هر دو هفته يک بار يک زنداني شهيد مي شود.
 
عضو کنگره مردمی کمک به ملت بحرين افزود: اسامي زندانيان در ليست زندان ها نيست و دولت عمدا اسامي آنها را ثبت نمي کند و اين درحالي است که اثري از سازمان بين المللي حقوق بشر نيست و کشورهاي جهان نيز به فاجعه بحرين اهميت نمي دهند.

الهاشمي گفت: حتي گروه هاي مخالف حاضر در اين گردهمايي که مذاکرات ناميده مي شود ، نمي توانند کاري از پيش ببرند زيرا مذاکرات به گونه اي طرح ريزي شده است که امکان ارايه راه حل کارآمد براي رفع مشکلات و پايان دادن به بحران طولاني بحرين را از بين مي برد.


وي افزود: با توجه به تفکرات مستبدانه رژيم حاکم بحرين، از ابتداي مطرح شدن مذاکرات معلوم بود که نتيجه اي نخواهد داشت و اگر يک سال هم ادامه داشته باشد بي فايده خواهد بود.
 
الهاشمي با بيان اين که اقدامات سرکوبگرانه رژيم آل خليفه با وجود آغاز مذاکرات همچنان ادامه دارد؛ تصريح کرد: نيروهاي ارتش و پليس ، مزدوران و نيروهاي اشغالگر عربستان همچنان در خيابان ها به گشت زني و تعقيب و گريز مردم مي پردازند و آنها را بازداشت مي کنند.

وي گفت: همه تلفن هاي همراه مردم بحرين شنود مي شود و تک تيراندازها نيز در محل هاي خاصي مستقر شده اند و ايست هاي بازرسي فعال است.

الهاشمي با بيان اين که وضعيت بحرين وخيم تر خواهد شد؛ افزود: مساله مذاکرات فقط براي موجه جلوه دادن چهره رژيم بحرين و پنهان کردن جرايم و جنايات آن مطرح شده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها