عادل الجبیر: قطر رفتارش را تغییر دهد

عادل الجبیر: قطر رفتارش را تغییر دهد
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 05:12

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: علیه قطر اقدام کردیم تا رفتارش را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عادل الجبیر در گفتگو با فرانس 24 در توجیه علت اقدام کشورش و متحدان آن علیه قطر افزود: ما می خواهیم قطر به قول های که چند سال پیش داده بود، عمل کند. یعنی به حمایت از گروههای تروریستی پایان دهد، جلو فعالیت رسانه های دشمن را بگیرد و به دخالت در امور دیگر کشورها خاتمه دهد. ما این تصمیم را با  ناراحتی گرفتیم اما این کار را انجام دادیم تا قطر متوجه شود که سیاست هایش قابل قبول و پایدار نیست و باید تغییر کند.

وی  مدعی شد: ایران به فکر زنده کردن امپراتوری پارس است و تحقق این کار در گرو سیطره بر کشورهای منطقه است.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در باره علت قطع روابط کشورش با قطر و اقدام کشورهای متحد آن علیه دوحه ادامه داد: ما آشکارا به همه گفته ایم که ایران، نیرویی بر هم زننده ثبات است که هرج و مرج را تشویق می کند. ایران، نیرویی برای مرگ و ویرانی است. ما بارها اعلام کرده ایم که سیاست ایران از فرقه گرایی در خاورمیانه تغذیه می شود و همچنین به همه اعلام کرده ایم که آرزوی ایران برای زنده کردن امپراتوری پارس، مستلزم آن است که بر کشورهای خاورمیانه تسلط پیدا کند و سیطره خود را بر خاورمیانه گسترش دهد.

وی افزود: همه این سیاست های ایران برای ما قابل قبول نیست. حمایت ایران از تروریسم نباید بیش از این ادامه یابد و به همین علت ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان شناخته شده است. با توجه به این ، ما بر این باوریم که هرگونه روابطه با ایران و هر گونه نزدیک شدن به ایران ، پیامدهای بسیار منفی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها