انصارالله:آل سعود می خواهد پلیس آمریکا در منطقه باشد

انصارالله:آل سعود می خواهد پلیس آمریکا در منطقه باشد
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 11:25

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارلله یمن روزگذشته گفت: رژیم آل سعود با تمام قدرت تلاش می کند ستون خیمه درمنطقه و پلیس آمریکا درصف کشورها ی عربی باشد و به جای همه دولت های عرب تصمیم بگیرد.

العالم ـ عربستان

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالملک درسخنرانی روز گذشته سه شنبه خود افزود: رژیم آل سعود می خواهد به تنهایی بر امت عرب ریاست کند وپلیس آمریکا درمنطقه باشد تا برنامه ها وتوطئه های آمریکا را عملی کند.
وی درخصوص قطع رابطه برخی کشورها با قطر تاکید کرد قطر امروز دو گزینه پیش رو دارد یا اینکه کاملا از رژیم آل سعود اطاعت کند و تحت سلطه آن برود یا اینکه از تناقض های موجود درمنطقه استفاده کرده اراده و رویکرد خود را حفظ کند.
وی همچنین با اشاره به تجاوز سه ساله عربستان به یمن و با تاکید بر وحدت مردم یمن، دیدار خود با حکما و علمای یمن در روز دهم ماه رمضان را موفق خواند و آن را بیانگر تقویت وحدت کلمه و صفوف جبهه داخلی علیه دشمن دانست.
وی حضور گسترده مردم وعلمای یمن در تجمع روز دهم ماه رمضان را نشان دهنده حاکمیت اخلاق دانست و گفت : مردم یمن به هیچ وجه به ابزاری در دست دشمن تبدیل نخواهد شد و دشمن در ایجاد تفرقه میان مردم یمن با شکست مواجه شده است.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین 94اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها