رویکرد دوگانه آمریکا در قبال قطر

رویکرد دوگانه آمریکا در قبال قطر
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 12:18

کاخ سفید در حالی دوحه را به حمایت از تروریسم متهم می کند که وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا از میزبانی خوبی که قطر از نیروهای نظامی آمریکا دارد، قدردانی کردند.

العالم-آمریکا

به گزارش شینهوا، کاخ سفید پس از توئیت جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در آن آشکارا جانب ریاض را گرفت و دوحه را حامی تروریسم معرفی کرد، از خواست خود برای حل و فصل هرچه سریع تر تنش ها سخن گفت.

گفتتنی است ترامپ در ۳ توئیت پی در پی مدعی شد: در جریان سفر اخیرم به خاورمیانه گفتم که دیگر نباید از ایدئولوژی افراطی گری حمایت مالی صورت بگیرد و پس از آن، رهبران کشورها به قطر اشاره کردند! ببینید! اینکه می‌ بینم سفر به عربستان و دیدار با ملک سلمان و ۵۰ کشور، نتیجه داده خیلی خوب است. گفته بودند موضع سختی در قبال حمایت از افراط‌ گرایی می‌ گیرند. تمام شواهد علیه قطر بود. احتمالاً این آغازی بر پایان کابوس تروریسم است.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز در تایید توئیت های ترامپ گفت: این نشانه ای است مبنی بر اینکه پیام رئیس جمهوری آمریکا درباره سخت گیری در قبال حمایت مالی از تروریسم از سوی کشورهای منطقه شنیده شده است.

در عین حال، «هیثر نوئرت» سخنگوی تازه کار وزارت خارجه آمریکا با لحنی نسبتا متفاوت از کاخ سفید، از قطر بابت میزبانی طولانی مدت از نظامیان آمریکایی در خاک خود تشکر کرد و گفت که واشنگتن هیچ گونه طرحی برای تغییر موضع خود نسبت به دوحه ندارد.

این در حالی است که «جف دیویس» سخنگوی پنتاگون نیز با قدردانی از میزبانی قطر، گفت: وقایع اخیر تاثیری بر عملیات های ما در قطر یا استفاده از آسمان پیرامون آن ندارد و گمان هم نمی کنیم که (در آینده) تاثیری داشته باشد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها