قطر: با اخوان المسلمین ارتباط نداریم!

قطر: با اخوان المسلمین ارتباط نداریم!
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 15:08

وزیر امور خارجه قطر حمایت این کشور از گروه اخوان المسلمین را رد کرد.

العالم خاورمیانه

به گزارش پایگاه اسپوتنیک عربی، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر گفت گزارش های بسیاری از سوی آژانس های متعدد درآمریکا منتشر شده است که از نقش قطر در مبارزه با حمایت مالی از تروریست ها تمجید کرده است.

محمد بن عبدالرحمن درمصاحبه با شبکه تلویزیونی بی. بی.سی گفت: ما با اخوان المسلمین ارتباطی نداریم، و اگراشتباهی کرده باشیم، ازاشتباه خود بازخواهیم گشت».
وی تصریح کرد اقداماتی که علیه قطر اتخاذ شده است، شوکه کننده بود وآنچه اتفاق افتاد، مجازات این کشورازسوی سه کشور منطقه بوده است که تلاش کرده اند قطر وملت این کشور را محاصره کنند.
وزیر امور خارجه قطر دراین مصاحبه درباره عللی که باعث شد این کشورها فکر کنند که قطر درکنار ایران بوده است، سوال کرد و گفت : همه ما خواهان روابط مثبت با ایران هستیم و نمی خواهیم با کشوری علیه دیگر تنش ایجاد کنیم، بلکه همه می خواهیم که اختلافاتمان را ازطریق گفت و گو و براساس اصولی که رهبران شورای همکاری خلیج فارس تصویب کرده اند، حل و فصل کنیم.

وی با بیان این که قطر کشوری بزرگ نیست، افزود که قطر از هرگونه میانجی گری برای حل بحران به وجود آمده ناشی از قطع روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه اش استقبال می کند.
وی افزود آنچه درباره حمایت دوحه از معارضان سعودی یا گروه های طایفه ای درالقطیف گفته می شود، اطلاعاتی اشتباه است وهمکاری میان سرویس های امنیتی و اطلاعات قطر وعربستان با هدف تامین امنیت ملی عربستان است.
مصر، عربستان سعودی، امارات، بحرین دوشنبه گذشته روابط دیپلماتیک خود را به صورت کامل با قطر قطع کردند.

215

 

پربیننده ترین خبرها