واشینگتن‌پست:

تلاش سناتورها برای افزودن تحریم‌های روسیه به قانون ایران

تلاش سناتورها برای افزودن تحریم‌های روسیه به قانون ایران
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 15:23

به نوشته روزنامه واشینگتن‌پست، سناتورهای آمریکایی می‌کوشند در قانون تحریم ایران، تحریم‌هایی را نیز بر ضد روسیه تصویب کنند.

العالم - آمریکا
 

به نقل از واشینگتن‌پست: گروهی از سناتورهای ارشد – از جمله میچ مک‌کانل، رئیس جمهوری‌خواه سنا – در حال مذاکره برای تصویب تحریم‌های شدیدتری بر ضد روسیه در هفته جاری هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند با دستاویز قرار دادن آزمایش‌های موشک‌های بالستیک ایران، روسیه را با تحریم‌های بیشتری روبرو کنند.
این مذاکرات که -- به گفته دستیاران ارشد سناتورها – رؤسای کمیته‌های امور بانکی و روابط خارجی سنا، مقامات ارشد سنا و چندین منتقد سرسخت روسیه در کنگره در آن حضور دارند، بر محور اضافه کردن تحریم‌های روسیه به قانون تحریم ایران متمرکز است. سنا قرار است روز چهارشنبه (امروز) قانون تحریم ایران را به بحث بگذارد.
در این میان،، قرار است مقامات اطلاعاتی و وزارت دادگستری آمریکا برای ارائه شهادت در مورد مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کنگره بروند. «جیمز کومی،» رئیس اسبق پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی نیز روز پنجشنبه در جلسه کنگره برای رسیدگی به این موضوع حضور خواهد یافت.
مفاد تحریم‌های روسیه که سناتورها مایلند به قانون تحریم ایران بیفزایند هنوز مشخص نیست؛ اما به گفته دستیاران ارشد سناتورها، مذاکرات بر طرح‌های تصویب‌شده پیشین سنا بر ضد مسکو – از جمله فعالیت‌های خشونتبار روسیه در اوکراین و سوریه، و ادعا‌های مرتبط با تلاش هکرهای روس برای تغییر نتیجه انتخابات اخیر آمریکا -- متمرکز است.
سناتورها می‌کوشند با منظم کردن و ایجاد هماهنگی میان قوانین موجود، فشار را بر نهادهای بانکی، نظامی و دفاعی روسیه افزایش دهند.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اجماع نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره هک وبسایت‌ها و انتشار سیاسی اطلاعات نادرست به خصوص در زمان تبلیغات انتخاباتی برای تغییر نتیجه انتخابات را نپذیرفته است. ترامپ همچنین کوشیده است از اختیارات خود برای توقف طرح تحقیق و تفحص در خصوص مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا و وجود روابط میان اعضای تیم انتخاباتی رئیس‌جمهور با کرملین استفاده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها