حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در بحرین

حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در بحرین
چهارشنبه 15 تير 1390 - 02:27

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نيروهاي آل خليفه با حمايت نيروهاي اشغالگر سعودي ديروز نيز به تظاهرات مسالمت آميز مردم در روستاي السهله در استان شمالي بحرين حمله کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، درحالیکه رژیم آل خلیفه از آغاز این هفته گفت و گوهایی را بمنظور فریب افکار عمومی داخلی و خارجی، آغاز کرده است؛ سرکوب مردم بحرین و بازداشت و محاکمه نظامی شهروندان همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه العالم، شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر یکی از شهدای حوادث اخیر بحرین در روستای السهله در استان شمالی، پس از پایان این مراسم دست به تظاهراتی مسالمت آمیز زدند که با یورش نیروهای آل خلیفه و آل سعود مواجه شدند.

نیروهای امنیتی پس از محاصره تظاهرکنندگان بشدت آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، که در نتیجه آن چندین نفر مجروح شدند.

ساکنان روستاهای "ابوصبیع" و "ابوقوه" نیز امروز تظاهرات مسالمت آمیزی برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی، بر مخالفت خود با هرگونه گفت وگو با رژیم آل خلیفه تاکید کرده، و سرنگونی این رژیم را خواستار شدند.

 

درخواست برای تحقیق درباره اعطای تابعیت سیاسی

از سوی دیگر، جمعیت ملی دموکراتیک بحرین خواستار اعزام هیأتی بین المللی برای تحقیق درباره مساله اعطای تابعیت سیاسی به خارجی ها در این مجمع الجزایر شد.

این جمعیت تاکید کرد، رژیم آل خلیفه، برای تغییر بافت جمعیتی این کشور و در اقلیت قرار دادن شیعیان، به شمار بسیاری از بیگانگان تابعیت بحرینی داده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها