شهر بدون ماشین در ایتالیا!

شهر بدون ماشین در ایتالیا!
جمعه 19 خرداد 1396 - 15:12

شهر "اسپولتو" در ایتالیا یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است که بر ارتفاعات "اومبریا" در مرکز این کشور قرار گرفته است. ورود خودرو به این شهر ممنوع است و شبکه ای از تونلهای ویژه پیاده روی در آن گسترده شده است.

العالم - اروپا
به گزارش خبرگزاری فرانسه مهندس "جولیانو ماکیا"، یکی از ناظران این پروژه که ساخت آن 30 سال به طول انجامیده است می گوید: "شروع چنین پروژه ای جرأت بسیار می خواهد".
امروزه این شهر دارای شبکه منظمی از تونل ها، راه پله ها و نردبان های سیار و ایوان هایی ست که مرکز شهر را با سه ایستگاه – دو ایستگاه زیر زمین هستند - به خارج از شهر متصل می کنند.
این پروژه در فصل زمستان با هزینه 65 میلیون یورو – که 46 میلیون یورو آن کمک وزارت مشاغل عمومی و محیط زیست - با پایان رسید.
"سرجیو تسینی"، رئیس انجمن صندوق ذخیره اسپولتو و یکی از ناظران این پروژه می گوید: "اجرای این پروژه تنها راه حل مشکل یک شهر گردشگری با رشد عمودی ست؛ این شهر دارای آثار باستانی است که به دوره روم باستان برمی گردد همچنین کلیساها و آثار باستانی دیگری مربوط به دوره قرون وسطی در این شهر وجود دارند. این شهر می تواند الگویی برای همه شهرهای جهان باشد".
شبکه تونلهای ویژه پایده روی در این شهر به گردشگران و اهالی اجازه می دهد پیاده از کنار دیوارهایی که به دوره های مختلف برمی گردند، خود را به میادین شهر و قلعه «رکا آلبورنوزیانا» (Rocca Albornoziana)  برسانند. این قلعه مربوط به قرن چهاردهم میلادی است و در مرکز این شهر تاریخی بر ارتفاعات واقع شده است.
یک گردشگر کلمبیایی به نام "نیستور" می گوید گه گاه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به این شهر سفر می کند او می گوید استفاده از شبکه ارتباطی این شهر آسان است و من هیچگاه برای دسترسی به اینجا به مشکل برخورد نکرده ام.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها