دخالت گسترده آمريکا وعربستان دريمن

دخالت گسترده آمريکا وعربستان دريمن
چهارشنبه 15 تير 1390 - 02:54

قاهره ( العالم)- يک ديپلمات يمني با اشاره به دخالت هاي گسترده و آشکار عربستان و آمريکا در امور داخلي يمن گفت: رياض با همکاري واشنگتن مانع تشکيل شوراي انتقالي است و تصميمات خود را بر صنعا تحميل مي کند.

ابراهيم الجهمي چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، بر مخالفت قاطع جوانان انقلابي يمن با هر گونه دخالت هاي خارجي، در قالب طرح هاي توافقي ناسازگار با آرمان ها و مطالبات قانوني انقلاب اين کشور،  تاکيد کرد.

جهمي ناتواني اتحاديه عرب از صدور هر گونه بيانيه اي درباه يمن را نيز ناشي از وتو و دخالت آشکار عربستان ارزيابي کرد.

 اين ديپمات يمني در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد که نظام فعلي با استناد به قانون اساسي در عمل ساقط شده است، زيرا علي عبد الله صالح ناتوان از اداره امور کشور است و بر اساس قانون اساسي بايد قدرت به معاونش منتقل شود.

وي افزود: هم اکنون خاندان صالح با استفاده از شيوه هاي ارعاب، تشويق و توزيع سلاح و مبالغ هنگفتي پول ميان حاميانشان قدرت را در دست گرفته اند.

جهمي به برخي از روش هاي اعمال فشار بر مردم به منظور وادار کردن جوانان انقلابي به عقب نشيني از مواضع و مطالبات شان، مانند محاصره اقتصادي و قطع نيازهاي اوليه همچون برق، آب و سوخت اشاره و تاکيد کرد که اين روش ها اراده ملت براي ادامه انقلاب را متزلزل نخواهد کرد.

وي حکومت يمن را در شرايط فعلي غصبي و غير قانوني دانست و گفت: بايد حکومت به ملت به عنوان منبع و منشأ اصلي قدرت بازگردد.

اين ديپلمات يمني از جانبداري رياض و واشنگتن از حکومت غيرقانوني يمن ابراز تاسف کرد.
 
جهمي از معاون رييس جمهور يمن نيز خواست اختيارات رييس جمهور را با استناد به قانون اساسي به عهده بگيرد و پس از آن انتخابات را برگزار نمايد تا حکومت به ملت باز گردانده شود.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها