ترامپ: قطر هر چه زودتر حمایت از تروریسم را تمام کند

ترامپ: قطر هر چه زودتر حمایت از تروریسم را تمام کند
شنبه 20 خرداد 1396 - 00:03

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سخنانی که جمعه شب دربارۀ تنش قطر با برخی از همسایگانش مطرح کرد گفت قطر باید فورا به حمایت از تروریسم پایان دهد.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اسکای نیوز، ترامپ ضمن درخواست از قطر برای پایان دادن به حمایت تروریسم ابراز امیدواری کرد نشستی که در ریاض با حضور او برگزار شد، آغازی برای پایان تروریسم باشد.
ترامپ در نشست خبری مشترک با همتای رومانیایی خود، همچنین، تأکید کرد قطر سابقه ای طولانی در حمایت از تروریسم دارد.  او افزود: در سفر به ریاض، بازیگران کلیدی در منطقه موافقت کردند که حمایت از تروریسم، خواه حمایت نظامی یا مالی را متوقف کنند. کشورها نزد من آمدند و با من درباره مقابله با قطر به دلیل رفتار این کشور صحبت کردند.
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: من همراه با وزیر خارجه آمریکا، رکس تیلرسون، ژنرال‌ها و پرسنل نظامی‌مان به این تصمیم رسیدیم که زمان آن رسیده که از قطر بخواهیم که حمایت مالی‌اش از تروریسم را متوقف کند. آنها باید این حمایت مالی را متوقف کنند.
وی تأکید کرد: من می‌خواهم از همه کشورها بخواهم که فوراً حمایت از تروریسم را متوقف کنند؛ تعلیم به مردم برای کشتن مردم دیگر را متوقف کنند.  من از کشورهای دیگر هم نام خواهم برد.
رئیس جمهور آمریکا، همچنین، گفت: می‌خواهم از عربستان سعودی و دوستم ملک سلمان و تمامی کشورهای مشارکت‌کننده در آن نشست بسیار تاریخی (نشست ریاض) تشکر کنم. این نشست، واقعاً تاریخی بود. خوشبختانه، نشست ریاض آغازی برای پایان دادن به تأمین مالی تروریسم خواهد بود.
 

پربیننده ترین خبرها