روسیه به پیشنهاد اسرائیل برای افتتاح اولین سفارت در قدس پاسخ داد

روسیه به پیشنهاد اسرائیل برای افتتاح اولین سفارت در قدس پاسخ داد
شنبه 20 خرداد 1396 - 00:15

یک منبع وابسته به وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، منبع یاد شده در واکنش به درخواست «زئيف الكين» وزير امور قدس ومیراث ملی اسرائیل ورئیس دفتر سیاسی حزب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم (لیکود) از روسیه مبنی برانتقال سفارت روسیه ازتل آویو به قدس اعلام کرد که قبل از دستیابی به توافق نهایی بین اسرائیلی ها وفلسطینی ها درباره سرنوشت این شهر، روسیه حاضر نیست که سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند.
این وزیر صهیونیست، در مراسمی در سفارت روسیه در تل آویو به مناسبت روز روسیه، الکساندر شین سفیر روسیه را خطاب قرار داد و گفت که می توانم از شما بخواهم که از فرصت شش ماهۀ رئیس جمهوری آمریکا استفاده کنید ودراین رویارویی دوستانه مستمر میان آمریکا و روسیه پیروز شوید. اینگونه، روسیه اولین کشوری می شود که سفارتش را به قدس منتقل می کند.
وزارت امور خارجه روسیه ششم ژوئن درپایگاه اینترنتی خود با انتشار بیانیه ای بر پایبندی مسکو به قطعنامه های سازمان ملل درخصوص اصول حل و فصل درخاورمیانه از جمله قرار دادن قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور آینده فلسطینی تاکید کرده بود.
دربیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است « درحال حاضر می بینیم ، که ضروری است که دراین راستا به قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل نگاه کنیم».
پیتر یلیشف کاردار نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره خاورمیانه در بیستم آوریل گذشته گفته بود که سفارت روسیه در اسرائیل، در جای خود در تل آویو می ماند؛ هر چند مسکو قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد.

همچنین مرکز اطلاع رسانی و رسانه در وزارت امور خارجه روسیه درواکنش به این درخواست اعلام کرد که روسیه روز ششم آوریل 2017 با صدور بیانیه ای رسمی، بر پایبندی مسکو به راه حل تشکیل دو دولت برای حل درگیری میان دو طرف فلسطینی واسرائیلی تاکید کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما اعلام کرده بودیم که قدس شرقی را پایتخت کشور آینده فلسطین و قدس غربی را پایتخت اسرائیل می دانیم.

حل و فصل نشدن قضیه قدس تا کنون و حساسیت این موضوع در روابط با دو جهان عربی واسلامی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را بر آن داشت تا وعده خود درجریان تبلیغات انتخاباتی را نقض کند و یک هفته پیش، از تاخیر در روند انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس به مدت دست کم یک سال دیگر خبر دهد.
 

215

 

پربیننده ترین خبرها