امارات طرح منع فروش سلاح به لیبی را نقض کرد

امارات طرح منع فروش سلاح به لیبی را نقض کرد
شنبه 20 خرداد 1396 - 10:43

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که امارات متحده عربی اقدام به حمایت مالی و پشتیبانی مستقیم از ارتش ملی لیبی کرده و به همین دلیل پشتیبانی هوایی از این ارتش به طور چشمگیری افزایش یافته است.

العالم - لیبی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش سازمان ملل آمده است امارات متحده عربی با نقض طرح ممنوعیت فروش اسلحه به لیبی – که از سوی سازمان ملل اعمال شده است – تعدادی بالگرد تهاجمی و هواپیمای جنگی در اختیار نیروهای موازی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" قرار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی حفتر حاضر نیست دولت ملی این کشور را که از حمایت بین المللی برخوردار بوده و مقر آن در طرابلس است، به رسمیت بشناسد. نیروهای تابع حفتر تمام شهرها و پایگاه های نظامی اصلی در صحرا در جنوب لیبی را در تصرف خود دارد.
در گزارش سازمان ملل آمده است: "روند ورود اسلحه به لیبی بسیاری پیچیده شده است... همچنین حمایت خارجی از گروه های مسلح شامل حمایت مستقیم، آموزش و کمک های فنی نیز به شدت افزایش یافته است" و لیبی را از زمان سقوط حکومت قذافی در سال 2011 به بعد غرق در هرج و مرج کرده است.
کارشناسان سازمان ملل گفتند که روند تحویل محموله بالگردهای تهاجمی ساخت بلاروس به امارات متحده عربی رصد کرده اند. تصاویر به دست آمده نشان می دهند که این بالگردها در پایگاه هوایی "الخادم" در شرق لیبی، پایگاه اصلی حفتر دیده شده اند.
کارشناسان در تحقیقات خود دریافته اند که بالگردهای تهاجمی "می – 24 ب" را در آوریل 2015 به ارتش ملی لیبی تحویل داده شده اند. بلاروس نیز به نوبه خود تأیید کرده است که در سال 2014 4 فروند از این بالگردها را به امارات فروخته است.
کارشناسان سازمان ملل همچنین تأیید کرده اند که امارات حداقل یک فروند هواپیمای جنگی "ای تی – 802 ای" را به ارتش ملی لیبی تحویل داده است. این کارشناسان خاطرنشان کرده اند که برخی نفربرهای زرهی که در آوریل 2016 به نیروهای حفتر در طبرق لیبی تحویل داده شده اند، از شرکت هایی خریداری شده اند که در امارات دفتر نمایندگی دارند.
بر پایه این گزارش امارات تاکنون هیچ پاسخی به درخواست کارشناسان سازمان ملل برای توضیح دادن در این باره نداده است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها