کشف فسیل 110 میلیون ساله دایناسور

کشف فسیل 110 میلیون ساله دایناسور
شنبه 20 خرداد 1396 - 11:46

مجله نشنال جئوگرافیک اخیرا تصاویری از یک فسیل کشف شده دایناسور منتشر کرده، بقایای یک دایناسور گیاهخوار زره پوش که ۱. ۳۶ تن وزن داشت .

العالم - گوناگون

کارگران معدن در سال ۲۰۱۱ این فسیل را یافته و سعی کردند راه را هموار کنند تا آن را سالم خارج کنند. اپراتور تجهیزات «شاون فانک» در آلبرتا روزش را مثل هرروز دیگری شروع کرد و نمی‌دانست که در نزدیکی رویاهای یک باستان شناس قرار دارد. ماشین او حین حفاری در معدن با چیزی سخت‌تر از سنگ برخورد کرد و درحالی که او قبلا هم ضمن کارش با فسیل‌های متعددی روبرو شده بود، اما این یکی متفاوت بود.

اکنون شش سال از آن زمان گذشته و این قطعه در موزه سلطنتی تیرل در آلبرتا یافت می‌شود. محققان معتقدند که این نودوسائور کاملا فسیل شده، اما فقط قسمت جلویی در شرایطی بوده که حفظ شود. این دایناسور که ۱۱۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرده ۵. ۵ متر طول داشته است. از آنجا که دایناسورهای زره پوش پیش از فسیل شدن می‌پوسند، کشف نودوسائور آلبرتا شانس کمیابی برای دیدن این جانور قابل توجه در شکوه کامل آن است. تصویر این نودوسائور آناتومی منحصربفرد آن را نشان می‌دهد و رد پاهایی که شبیه پرندگان مدرن و مارمولک‌های بزرگ است.

 

برترین ها

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها