بزرگترین سفره افطار جهان در لبنان برای ورود به گینس

بزرگترین سفره افطار جهان در لبنان برای ورود به گینس
شنبه 20 خرداد 1396 - 14:47

لبنان با برگزاری بزرگترین مراسم افطار در جهان که دیروز جمعه 9 ژوئن با شعار "رمضان در قلب" برگزار شد قصد دارد نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کند.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برگزارکننده اصلی این مراسم، جمعیت مردم نهاد "اجیالنا" ست که در سال 1995 تأسیس شده و از جایگاه ویژه ای در لبنان برخوردار است.

پایگاه خبری "صیدا آنلاین" نوشت: "لینا الزعیم الددا"، بنیانگذار و رئیس این جمعیت و دندان پزشک درباره این طرح گفت که این سفره، پذیرای 5200 نفر از مناطق مختلف لبنان بود که در ساحل بیروت دور آن  جمع شدند.

وی خاطرنشان کرد که مهمانان این سفره از میان فعالان نوانخانه ها، جمعیتها و خانواده های نیازمند انتخاب شدند.

1000 نفر از طرابلس و شمال، 1000 نفر از عالیه و منطقه مجاور و 1000 نفر از صیدا و 2000 نفر نیز از بیروت در این افطاری شرکت کردند.

600 نفر کارمندان عادی، کارکنان مراکز بهداشتی، کارکنان شرکت های بیمه و پیشگامان مسلمان، به پذیرایی از روزه داران و تقسیم غذا بر سر میزها پرداختند.

الددا گفت در این مراسم، 10 هزار مرغ، 5600 عدد پیراشکی گوشت، 15 هزار عدد خرما و برنج و کلوچه و سالاد در میان روزه داران توزیع  شد و طول سفره به 2280 متر  رسید.

وی تصریح کرد این جمعیت، تعدادی پروژه بهداشتی و سلامتی در مدارس لبنان دارد که طی آن 16 هزار دانش آموز در دفاتر این جمعیت در بیروت و طرابلس معاینه خواهند شد و چنانچه یک دانش آموز نیاز به خدمات درمانی داشته باشد به یکی از درمانگاه های طرف قرارداد با این جمعیت معرفی می شود. در این طرح تمام کودکان از هر ملیتی که باشند اعم از لبنانی و سوری و دیگر ملیت ها شرکت داده می شوند. این جمعیت همچنین به روند درمان کودکان مبتلا به سرطان هم کمک می کند.

208

پربیننده ترین خبرها