پایان داعش با ورود ارتش سوریه به مرز عراق + نقشه

پایان داعش با ورود ارتش سوریه به مرز عراق + نقشه
شنبه 20 خرداد 1396 - 14:51

وزارت دفاع سوریه از رسیدن نیروهای ارتش و همپیمانانش به مرز عراق در شمال شرق گذرگاه التنف خبرداد.

العالمسوریه

به گزارش خبرگزاری شام تایمز، دستاورد جدید ارتش سوریه و همپیمانانش به توقف پیشروی نیروهای موسوم به "ارتش جدید سوریه" مورد حمایت آمریکا و انگلیس در جنوب و شرق سوریه به ویژه دیرالزور و حومه آن منجرشد.

همزمان شدن رسیدن ارتش سوریه به مرز عراق با آغاز حمله نیروهای سوریه دموکراتیک به شهر رقه پایتخت خود خوانده تروریست های داعش، تاثیرات منفی سختی را بر معنویات عناصر تروریستی وارد کرد.

انتظار می رود طی روزهای آینده تروریست های داعش با وضعیتی از سردرگمی، پریشانی و انشقاق مواجه شوند که این خود عامل مثبتی در روند آزادسازی شهرهای دیرالزور و رقه به شمار می آید. این همپوشانی سطح هماهنگی میان روسیه و آمریکا را در مناطق شرقی بدنبال خواهدداشت.

تروریست های داعش در رقه و دیرالزور از طرف شمال و غرب توسط نیروهای سوریه دموکراتیک، در جنوب و جنوب غربی توسط ارتش سوریه و همپیمانانش و از طرف عراق در محاصره نیروهای ارتش و حشد شعبی قرار گرفته اند.

اما در خصوص اردن، شاید رسیدن ارتش سوریه به مرز عراق خبر مسرت بخشی برای این کشور باشد. چرا که این اقدام، خدمت بزرگی به اردن است به این معنا که، راه ارتباطی داعش برای حرکت به جنوب قطع می شود و این موضوع چه بسا یکی از دلایل پشت پرده پیام های مثبت امان پایتخت اردن به دمشق باشد.

ورود ارتش سوریه به مرز با عراق

 

221

پربیننده ترین خبرها