صنعا: تروریسم سعودی در یمن را متوقف کنید

صنعا: تروریسم سعودی در یمن را متوقف کنید
شنبه 20 خرداد 1396 - 18:11

یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سرکشی سعودی‌ها و اقدامات تروریستی آنها در یمن را مهار کنند.

العالم یمن

خبرنگار العالم در یمن اعلام کرد که یک منبع مسئول در این کشور از کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت و حامیان صلح در یمن خواست، ضمن مهار سرکشی سعودی ها در حمایت از تروریسم، مواضع منفی خود را در قبال تجاوزگری ها، جنایات جنگی و کشتارهای سعودی در یمن، بازنگری کنند.

این منبع در بیانیه ای رسمی به کشتار هولناک صبح جمعه اهالی بی‌گناه محله الخمیس در صنعا در تجاوز هوایی سعودی – آمریکایی اشاره و تاکید کرد که این اقدام نیز جنایت جنگی جدیدی بود که به جنایات جنگی پیشین ائتلاف سعودی – آمریکایی علیه مردم بی گناه یمن افزوده شد.

به گفته این منبع تاکنون بیش از 15 هزار غیر نظامی در تجاوزگری های ائتلاف تحت رهبری سعودی علیه یمن کشته، بیش از 50 هزار شهروند زخمی و معلول ، 3.5 میلیون یمنی آواره ، 17 هزار نفر گرفتار قحطی و گرسنگی شده اند، 1.4 میلیون کارمند برای ماه ها از دریافت حقوق خود بازمانده اند و85درصد زیرساخت های اقتصادی، خدماتی و .. کشور نابود شده است.

وی در پایان با طرح این سوال را مطرح کرد که کدامین توجیهات آل سعود، اعضای شورای امنیت و سازمان های بین المللی ذی ربط را متقاعد می‌کند که تماشگر جنایات سعودی در یمن باشند؟ خواهان اقدام فوری سازمان های بین المللی برای پایان دادن جنایات سعودی در یمن شد.


213

پربیننده ترین خبرها