وزیر خارجه قطر: با سردار سلیمانی در عراق دیدار نداشتم

وزیر خارجه قطر: با سردار سلیمانی در عراق دیدار نداشتم
شنبه 20 خرداد 1396 - 23:53

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر جزئیات سفر غیرمنتظره اخیر خود به عراق را فاش و حکایت دیدار با سردار قاسم سلیمانی را خیالپردازی توصیف کرد.

العالم آسیا

وزیر خارجه قطر ضمن بیان جزئیات سفر غیر منتظره اخیر خود به عراق، دیدار خود با سردار قاسم سلیمانی را تکذیب کرد.

آل ثانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه الیوم" گفت: به دنبال حل و فصل مساله اتباع قطری ربوده شده در عراق و تلاش های دولت بغداد و دستگاه های امنیتی این کشور برای آزادی این افراد، به عراق سفر کرده است.

وی هدف از این سفر را گشودن صفحه ای جدید در روابط قطر با عراق عنوان کرد.
آل ثانی تاکید کرد که در این سفر دعوت امیر قطر از حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای سفر به دوحه را تقدیم وی کرده و العبادی نیز وعده داده است که این دعوت را اجابت خواهد کرد.

وزیر خارجه قطر خبر دیدارش با سردار قاسم سلیمانی در عراق را  نوعی خیالبافی توصیف و تاکید کرد که "اگر قرار بر چنین دیداری باشد، باید در دوحه یا تهران صورت بگیرد."

وی گفت:"کشورش همواره گام های علنی بر می دارد وچیزی را پنهان نمی کند و قیمومت کسی را هم نمی پذیرد".

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه تاکید کرد که قطر خواهان روابط مثبت با ایران است زیرا ایران کشوری همسایه است.

وی خاطرنشان کرد که شورای همکاری خلیج فارس کانون ثبات در منطقه بود و تدابیری که اینک کشورهای عضو این شورا علیه قطر اتخاذ کرده‌اند می تواند این مرکزیت را متزلزل کند.

خاطرنشان می شود که روزنامه سعودی "عکاظ" ماه می گذشته از دیدار محرمانه وزیر خارجه قطر و سردار قاسم سلیمانی در بغداد سخن به میان آورد؛ خبری که هیچ منبعی آن را تایید نکرد و وزیر خارجه قطر آن را تکذیب کرد.

213 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها