مفتی عربستان: اقدامات کشورهای عربی به نفع قطری‌هاست!

مفتی عربستان: اقدامات کشورهای عربی به نفع قطری‌هاست!
يکشنبه 21 خرداد 1396 - 12:19

مفتی اعظم عربستان مدعی شد که اقدامات عربستان و کشورهای دیگر علیه قطر به "نفع" مسلمانان و خود قطری‌هاست!

العالم-عربستان سعودی

 عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان در مصاحبه با روزنامه سعودی الحیاه چاپ لندن گفت: اقدامات اخیر عربستان و کشورهای دیگر علیه قطر اقدامات اجرایی است که «به نفع مسلمانان است و برای آینده خود قطری‌ها مفید است. این اقدامات بر پایه حکمت و بصیرت است و برای همگان فایده دارد!»

وی مدعی شد: «ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان یک "سیاستمدار خبره" است که اطلاعات زیادی دارد و در مسیر "خیر و خوبی" حرکت می‌کند. "اتهاماتی" که به عربستان وارد شده "باطل و دروغین" است. عربستان یک کشور اسلامی "درستکار" است و "خدمت" زیادی به اسلام و مسلمانان کرده است. عربستان یک کشور امن و مطمئن است و "در امور هیچ کسی مداخله نمی‌کند" و در مسیر "حق" حرکت می‌کند. از هیچ کسی بدی ندیده است چراکه "همیشه در مسیر درست" بوده است!»

آل الشیخ گفت: «تلاش‌هایی برای خدشه‌دار کردن چهره محمد بن عبدالوهاب(بنیانگذار دیدگاه جدیدی در مذهب سنی حنبلی است که بعدها به نام وهابیت در میان مسلمانان و علمای سنی عربستان سعودی ریشه گرفت) وجود دارد. دعوت وی یک دعوت "اصلاح گرایانه" برای دوری از "شرک" بود. بیانیه‌ای که اخیرا نوادگان محمد بن عبدالوهاب صادر کرده و از انتساب به امیر سابق قطر برائت کردند برای همگان واضح بود. کسی که خود را به محمد بن عبدالوهاب منسوب می‌کند درحالی که از وی نیست باید این را ترک کند.»

وی درباره فتواهای اخوان المسلمین علیه عربستان و نقشش در منطقه گفت: مسلمانان باید تقوای الهی داشته باشند و روششان درباره اهل کتاب و سنت مشخص باشد و از غلو خودداری کنند. من از اخوان المسلمین و دیگران می‌خواهم به خاطر نظرات برخی متعصب نشوند. اتهامات آن‌ها علیه عربستان درست نیست.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها