يک فعال سياسي مطرح کرد؛

اشتباه استراتژيک مخالفان بحرين درپذيرش گفتگو

اشتباه استراتژيک مخالفان بحرين درپذيرش گفتگو
چهارشنبه 15 تير 1390 - 06:58

لندن (العالم)ـ يک نويسنده و فعال سياسي بحريني با اشاره به اين که اجلاس گفت وگوي ملي براي پذيرش خواسته هاي مردم و مخالفان حکومت برگزار نشده است، پذيرش مشارکت در اين گفت وگوها از سوي مخالفان را اشتباهي استراتژيک خواند.

"کريم المحروس" چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: هدف از برگزاري اجلاس گفت وگوي ملي جلب رضايت جناح هاي مختلف براي افزايش قدرت پادشاه بحرين جهت باقي ماندن آل خليفه در قدرت است در واقع آن ها به دنبال وقت کشي هستند.

المحروس تاکيد کرد: احزاب مخالف رژيم بحرين با پذيرش مشارکت در اين اجلاس مرتکب اشتباه بزرگي شدند زيرا با اين کار تنها قدرت هاي بزرگ را راضي و خشنود کردند.

وي گفت: مخالفان نبايد فورا به درخواست مشارکت در گفت و گو تن مي دادند بلکه حداقل بايد چند روز تامل مي کردند تا زمينه هاي گفت و گو فراهم و نشانه هاي تاثيرگذاري آن عيان مي شد.

2هزار پيشنهاد براي هيچ

اين فعال سياسي بحريني خاطرنشان کرد: بعيد مي دانم که اجلاس گفت و گوي ملي بتواند حتي يکي از خواسته هاي مخالفان رژيم بحرين را برآورده کند.

وي افزود: هدف از برگزاري اين اجلاس حرکتي نمايشي صرفا براي جلب رضايت قدرت هاي بزرگ است.

 المحروس اظهار داشت: در اين اجلاس يک گروه از جمعيت هاي سياسي مسايلي را مطرح و بررسي آن ها را خواستار شد اما رياست اجلاس گفت و گوي ملي اين مساله را نپذيرفت.

وي گفت: در حال حاضر فقط جمع آوري پيشنهادهاي شرکت کنندگان در اجلاس در دستور کار قرار گرفته است و در همين ارتباط اين پيشنهادها تاکنون بالغ بر 2000 هزار مورد شده است.

المحروس افزود: هدف از برگزاري اين اجلاس در اين مرحله ، برقراري شرايطي در راستاي جلب رضايت آمريکا و انگليس است.

نويسنده و فعال سياسي بحريني با تاکيد بر اين که گفت و گو بايد بين طرف هاي اصلي برگزار شود؛ خاطرنشان کرد: در همين ارتباط پادشاه ، وليعهد و دولت به عنوان مسوولان رژيم حاکم و مخالفان اصلي حکومت که محرک افکار عمومي هستند بايد طرف هاي گفت و گو واقع شوند.

المحروس گفت: در حال حاضر شرکت کنندگان در اجلاس را هواداران رژيم حاکم تشکيل مي دهند و جاي خالي مخالفان در اين اجلاس مشهود است.

گام آل خلیفه در مسير افزايش بحران

وي افزود: گفت و گوهاي بحرين به نتايج سياسي که به بروز تغييري عادلانه و مناسب منجر شود؛ دست نيافته است و پيش بيني کرد که در روزهاي آينده اوضاع کشور رو به تنش بگذارد.

المحروس خاطرنشان کرد: به سبب رويکرد طايفه اي که رژيم حاکم در پيش گرفته است، اوضاع در اين کشور به شيوه اي خطرناک در مسير بحراني شدن پيش مي رود. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها