روزنامه مصری:

اسرای فلسطینی به مشکلات مغزی، روانی و عصبی دچار شده اند

اسرای فلسطینی به مشکلات مغزی، روانی و عصبی دچار شده اند
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 02:47

روزنامۀ المصری الیوم نوشت بسیاری از اسرای فلسطینی که اعتصاب غذای نامحدود کرده بودند، به مشکلات مغزی، روانی و عصبی دچار شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه المصری الیوم چاپ مصر نوشت: کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد شماری از اسیران فلسطینی که اعتصاب غذای نامحدود کرده بودند، به عارضه های خطرناکی دچار شده اند. این کمیته در بیانیه ای که معا، خبرگزاری فلسطین، آنرا منتشر کرد اعلام کرده است: شماری از این اسیران به سبب فشارها و سرکوب، به آسیب های مغزی، روانی و عصبی مبتلا شده اند و در نتیجه سلامت آنان بحرانی شده است.

کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی فاش ساخت یکی از اسرا دچار آسیب روحی شدید شده است به گونه ای که هیچ سخنی بر زبان نمی آورد، بی اختیار کارهای غیر عادی انجام می دهد و نمی تواند بخوابد و پیوسته دچار توهم و ترس شدید است، گویی کسی می خواهد او را برباید.

عیسی قراقع رئیس کمیته امور اسیران فلسطینی، اداره زندانها و دولت اسرائیل را مسئول اوضاع خطرناک جسمی و روحی اسیرانی دانست که 41 روز در اعتصاب غذا به سر برده اند زیرا در این مدت به طور وحشیانه در معرض ضرب و شتم قرار داشته اند. قراقع از پزشکان صلیب سرخ بین المللی خواست هرچه سریعتر اسیران فلسطینی را که در اعتصاب غذا بوده اند، معاینه پزشکی و روانی کنند و به طور کامل در جریان وضع سلامت آنان قرار گیرند.

رئیس کمیته امور اسیران فلسطینی تاکید کرد این اسیران همچنان در وضع بسیار دشواری به سر می برند و آنچه بیش از هر آسیبی آنان را تهدید می کند، آسیب مغزی است که نیازمند دخالت فوری برای نجات جان و سلامت این اسیران است.

صدها اسیر فلسطینی از 17 آوریل تا 27 می گذشته، اعتصاب غذای نامحدودی را با شعار اعتصاب غذای آزادی و کرامت آغاز کردند. آنان خواستار توقف نگهداری در سلول انفرادی، بازداشت اداری، لغو ممنوعیت دیدار با خانواده ها و بهبود وضع بهداشت و معیشتی خود در زندان بودند.

پربیننده ترین خبرها