جمع آوری فوری کتاب های قرضاوی در عربستان

جمع آوری فوری کتاب های قرضاوی در عربستان
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 08:32

وزارت آموزش و پرورش عربستان از جمع آوری فوری کتاب های "یوسف قرضاوی" روحانی مصری مقیم دوحه از سراسر کتابخانه های این کشور خبرداد.

العالم عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "احمد عیسی" وزیر آموزش و پرورش عربستان روز (یکشنبه) در بخشنامه ای به دانشگاه ها، اداره های آموزشی و استان های این کشور، از این مراکز خواست تمامی آثار قرضاوی را جمع آوری کنند.
بنابه این بخشنامه، باید تمامی مراکز آموزشی، کتاب ها و تالیفات قرضاوی را از دانشگاه ها، دانشکده ها و مدارس عربستان جمع آوری و در آینده نیز اجازه انتشار آثار وی را ندهند.
در این بخشنامه ادعا شده است:‌ این اقدام در سایه پایبندی به مساله مبارزه با تروریسم، خشکاندن ریشه های این پدیده، مقابله با اندیشه های افراطی و ممانعت از گسترش آن و حفظ جامعه عربستان دربرابر مساله تروریسم و تندروی صورت می گیرد.

این اقدام از سوی مسئولان سعودی درحالی است که پیش از بروز تنش بین قطر و عربستان، قرضاوی مورد استقبال مفتی های سعودی قرار داشت و به دلیل آنچه خدمت به اسلام عنوان می شد، جایزه "ملک فیصل" را دریافت کرده بود.
عربستان و هم پیمانانش چندی پیش، "یوسف قرضاوی" را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در فهرست تحریم های خود قرار داده بودند، ‌دستور جمع آوری آثار وی را صادر کرده بود.

221

پربیننده ترین خبرها