شکایت از ترامپ به دلیل دریافت منابع مالی خارجی

شکایت از ترامپ به دلیل دریافت منابع مالی خارجی
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 12:07

دادستان کل در ایالت های واشنگتن و مریلند در نظر دارند شکایتی را ضد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در دادگاه مطرح کنند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، دادستان کل ایالت های در واشنگتن و مریلند در نظر دارند شکایتی را بر علیه  دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به اتهام دریافت پول از کشورهای خارجی در دادگاه مطرح کنند.
دادستان های ایالتی مریلند و واشنگتن دی سی قصد دارند روز دوشنبه با تنظیم شکایتی علیه رئیس جمهور آمریکا اعلام کنند که پرداخت وجوه خارجی به شرکت های تجاری دونالد ترامپ ناقض قانون اساسی این کشور است.
"کارل راسین" دادستان واشنگتن و "برایان فروش" دادستان مریلند، ادعا می کنند که دونالد ترامپ پس از رسیدن به ریاست جمهوری امریکا، میلیونها دلار از دولت های خارجی دریافت کرده است.
گفته می شود طرح شکایت در دادگاه این است که رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفته مالکیت شرکت های خود را زمانی که به ریاست جمهوری رسید حفظ کند، حال آنکه پیش از این قصد داشت اداره آنها را به شخصی دیگری که مورد اعتماد اش است واگذار می کند.
راسین دادستان واشگتن گفت: "ما این شکایت نامه  را به این دلیل دنبال می کنیم که رئیس جمهورا اقدامات لازم را برای دوری جستن از کارهای تجاری خود به انجام نرسانده است."
دادستان های این دو ایالت اعلام کرده اند که دونالد ترامپ به صورت منظم و همیشه گزارش های تجاری و  مالی شرکت خود را دریافت می کند.
در پرونده ای که در ماه ژانویه تنظیم شد، ادعا شده است که ترامپ از طریق حفظ مالکیت امپراتوری عظیم تجاری خود و به رغم واگذاری کنترل امور روزمره این امپراتوری به پسران خود، بند درآمدی قانون اساسی را نقض می کند زیرا بر اساس این بند وی نمی تواند هدایای دولت های خارجی را بدون تایید کنگره دریافت کند.
وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه استدلال کرد که تنظیم کنندگان این شکایت فاقد وجاهت قانونی هستند زیرا که ادله کافی که نشان دهد شرکت های تجاری ترامپ، آسیب آفرین هستند ارائه نکرده اند. دولت نیز اعلام کرد درآمدهای هتل های ترامپ مطابق قانون اساسی این کشور در تعریف پرداخت های نامناسب قرار نمی گیرد.

پیش از این نیز سازمان محافظت از دموکراسی، پرونده ای علیه دولت دونالد ترامپ در ارتباط با حمله موشکی به یک پایگاه نظامی در سوریه تشکیل داده بود.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها