کمک یونان به اشغالگران در محاصره غزه

کمک یونان به اشغالگران در محاصره غزه
چهارشنبه 15 تير 1390 - 07:50

عضو کميته دولتي شکستن محاصره غزه با انتقاد از جلوگيري دولت يونان از حرکت ناوگان آزادي2 به طرف غزه اين اقدام را به منزله ايفاي نقش اشغالگران از سوي آتن در خصوص محاصره غزه عنوان کرد.

 رياض البيطار چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم از زحمات فعالان بين المللي و مسوولان ناوگان آزادي 2 تمجيد کرد و گفت: اين ناوگان حامل پيام انسان دوستانه است و هيچ بعد امنيتي يا نظامي ندارد زيرا محموله آن دارو ، شير خشک و لوازم مورد نياز معلولان است.

وي افزود: اين مساله بايد براي دولت يونان واضح و روشن شود و اين کشور زمينه حرکت ناوگان آزادي 2 براي رساندن کمک هاي انساني به غزه را فراهم کند.

البيطار با هشدار در باره اقدام برخي دولت ها در زمينه ايفاي نقش اشغالگران در محاصره غزه، جلوگيري دولت يونان از حرکت ناوگان آزادي به طرف غزه را تقبيح و تاکيد کرد: اين اقدام مسووليت اخلاقي ، انساني و قانوني دارد.

وي گفت: فلسطيني ها از اين موضع يونان ابراز تعجب کرده اند.

 عضو کميته دولتي شکستن محاصره غزه، از يونان خواست در موضع خود تجديد نظر کند و به ناوگان آزادي اجازه بدهد به طرف غزه حرکت کند.

 البيطار به حرکت يکي از کشتي هاي ناوگان آزادي به طرف غزه با وجود ممانعت يونان اشاره کرد و گفت: اين امر بيانگر عزم و اراده مسوولان ناوگان آزادي براي کمک به مردم غزه است.

 وي از کشورهاي جهان خواست به مسووليت خود در قبال فعالان حاضر در اين کشتي عمل کنند چرا که اين نگراني وجود دارد که اشغالگران دست به حماقت بزنند زيرا آنها فقط زبان کشتار را مي فهمند.

البيطار به اشغالگران درباره پيامدهاي آسيب رساندن به اين فعالان هشدار داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها