چیزهایی که قطع‌کنندگان رابطه با قطر نمی دانند

چیزهایی که قطع‌کنندگان رابطه با قطر نمی دانند
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 00:55

سازمان های حقوقی بحرینی، توقف فوریِ تدابیر اتخاذ شده توسط عربستان، امارات و بحرین ضد قطر را خواستار شدند و این تدابیر را مغایر با اصول حقوق بشر دانستند.

العالم بحرین

بنیاد حقوق بشر بحرین، سازمان سلام به دموکراسی و حقوق بشر، موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج (فارس) وهمچنین سازمان اروپایی – بحرینی حقوق بشر، تاکید کردند تدابیر اتخاذ شده توسط ضد قطر، خسارت هایی ناگواری برای ملت های کشورهای منطقه  به دنبال داشته است.

بر اساس اعلام این سازمان ها، تدابیر اتخاذ شده توسط این کشورها، ناقض بسیاری از حقوق مدنی شهروندان اعم از حق آموزش است که موجب اخراج بسیاری از دانشجویان و محروم شدن بسیاری دیگر از دانشجویان از تحصیل شد، بی آن که هیچ تضمین ها یا جایگزین هایی برای این موضوع اندیشه شود.

این سازمان ها تاکید کردند: این گونه تصمیمات سیاسی، در هم تنیدگی جوامع این کشورها را مدنظر قرار نمی دهند و متوجه نیستند که این تصمیمات، پیامدهایی خواهند داشت که یکی از آن ها موضوع پیوندهای خانوادگی میان شهروندان این کشورهاست.

به نوشتۀ وبگاه "مرآة البحرین" این سازمان ها با اشاره به مجازاتِ درنظر گرفته شده برای هر کس که ضد این تصمیمات اعتراض کند، این مجازات ها را تلاشی برای خفه کردن صدای منتقدان ارزیابی کرده و آن را ناقض قوانین بین المللی و اصول حقوق بشری دانست که در همه کشورهای جهان برقرار است.

سازمان های حقوق بشری مذکور سپس اقدام فوری جامعه جهانی برای تحت فشار گذاشتن این کشورها جهت رعایت حقوق بشر در برخوردشان با مسائل و کشمکش های سیاسی را خواستار شدند و تاکید کردند که اگر جامعه جهانی جلوی این ماجرا را نگیرد، دیگر کشورها برای در پیش گرفتن این گونه روش ها که شامل محدود شدن آزادی های عمومی می شود، تشویق خواهند شد.

205

 

پربیننده ترین خبرها