تحرکات 14مارس عليه کابينه لبنان

تحرکات 14مارس عليه کابينه لبنان
چهارشنبه 15 تير 1390 - 09:03

بيروت (العالم) ـ به دنبال معرفي کابينه نجيب مقياتي نخست وزير لبنان به پارلمان اين کشور براي راي اعتماد، گروه طرفدار غرب 14 مارس نااميدانه به تکاپو براي مقابله با آن پرداخته است.

روکز زغيب عضو دفتر سياسي حزب الکتائب لبنان که امين الجميل رياست آن را برعهده دارد؛ چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، استعفاي دولت لبنان به رياست نجيب ميقاتي تحت فشار گروه مخالف 14 مارس را بعيد دانست و براي مقابله با دولت جديد لبنان خواستار برگزاري انتخابات پارلماني زودهنگام شد.

اين در حالي است که دولت ميقاتي از حمايت اکثريت گروه 8 مارس (حزب الله و طرفداران آن) در پارلمان لبنان برخودار است و براي کسب راي اعتماد با چالشي جدي مواجه نيست.

زغيب گفت: طرفين در لبنان نقشه راه براي مرحله آتي ندارند و گروه 14 مارس هيچ نقشه اي ندارد تا هر آنچه را که از دادگاه حريري و محاکمه ها مي خواهد، اجرا کند .

وي افزود: اگر دولت جديد لبنان راي دادگاه بين المللي در باره ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان را اجرا نکند؛ گروه 14 مارس در صدد سرنگوني حکومت ميقاتي خواهد بود.

زغيب در عين حال گفت: گروه 14 مارس نقشه و راهکاري براي اجراي اين خواسته خود ندارد.

عضو دفتر سياسي حزب الکتائب لبنان با اشاره به اينکه اقدام مخالفان براي سرنگوني دولت طي دو سال آينده ، اقدامي بسيار سخت و مشکل است؛ خاطرنشان کرد: طرح استفاده از برگه هاي جديدي از سوي دادگاه بين المللي در عرصه داخلي و منطقه اي شايد موجب اعمال فشار عليه ميقاتي شود که منجر به استعفاي وي گردد.

وي اين امر را که گروه 14 مارس از دادگاه بين المللي به عنوان ابزار فشار خارجي عليه دولت لبنان استفاده مي کند؛ تکذيب کرد و گفت: اين گروه بر توانايي خود در سطح لبنان تکيه دارد.

زغيب افزود: سقف خواسته هاي گروه 14 مارس اينک واضح و مشخص است .

وي با اشاره به خروج وليد جنبلاط و اعضاي فراکسيونش از گروه 14 مارس و پيوستن به گروه 8 مارس، خواستار برگزاري انتخابات پارلماني زودهنگام شد تا گروه اکثريت و مخالفان در پارلمان مشخص شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها