روزنامه ترکیه‌ای:

امارات مغز متفکر کودتاها است

امارات مغز متفکر کودتاها است
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 14:09

روزنامه "ینی شفق" چاپ ترکیه دولت امارات را مغز متفکر همه کودتاها در جهان اسلام دانست.

العالم - ترکیه

روزنامه ینی شفق که نزدیک به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است، از نقش دولت امارات در مسائل منطقه ای و بین المللی پرده برداشت و نوشت: امارات مغز متفکر همه کودتاها و تحرکات مشکوک در جهان اسلام است.

این روزنامه افزود: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که پیش نویس پیشنهاد تحریم علیه قطر را تدوین کردند، کمک های بلاعوض به ارزش یک میلیون دلار از اسرائیل و امارات دریافت کرده اند.

ینی شفق نوشت: فهرستی که سازمان های اطلاعات مصر و اسرائیل تهیه کردند و امارات و عربستان را به سمت اجرای آن سوق دادند، موازنه قوا در منطقه را هدف قرار می دهد که پیشتر عربستان و قطر و ترکیه آن را پایه گذاری کردند.

روزنامه ینی شفق به طور تلویحی به دست داشتن امارات در کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه اشاره کرد و نوشت: امارات این کودتای نافرجام را بعد از گذشت 16 سال از زمان وقوع آن و وقتی همه مسائل روشن شد، محکوم کرد.

این روزنامه افزود: دیوید هرست نویسنده انگلیسی مدعی شده است که امارات چند هفته قبل از کودتای نافرجام برای جنبش خدمت (به ریاست فتح الله گولن) از طریق یک واسطه پول فرستاده است. این واسطه محمد دحلان صاحب تلویزیون الغد است.

ینی شفق به زعم خود به "اختصاص 70 میلیون دلار به دحلان اشاره کرد که امارات ماموریت کودتا علیه اردوغان را به وی واگذار کرده بود."

6

پربیننده ترین خبرها