پرواز 4000 گاو به قطر

پرواز 4000 گاو به قطر
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 23:16

بروز بحران بین قطر و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، یک بازرگان قطری را بر آن داشت تا برای جبران کمبود شیر تازه، 4 هزار رأس گاو را وارد کند.

العالم - خاورمیانه

خبرگزاری اقتصادی "بلومبرگ" به نقل از "معتز الخیاط"، رئیس شرکت بین المللی هولدینگ انرژی که این گاوها را از استرالیا و آمریکا خریداری کرده است گفت: انتقال این تعداد گاو که هر کدام 590 کیلوگرم وزن دارند، مستلزم 60 بار پرواز توسط خطوط هوایی قطر هستند.
خیاط گفت: وقت آن رسیده که برای قطر کاری کنیم.
شرکت "الخیاط" که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کند قصد دارد یک شرکت کشت و صنعت در مزرعه ای به مساحت 50 کیلومتر در شما دوحه راه اندازی کند.
شرکت الخیاط قصد داشت این گاوها را از طریق دریا وارد کند اما تحریم قطر الخیاط را بر آن داشت تا شتاب بیشتری خرج داده و گاوها را از راه هوایی وارد کند. به این ترتیب هزینه وارد کردن این گاوها به گفته الخیاط 5 برابر معادل 8 میلیون دلار شد.
این بازرگان قطری گفت تولید شیر تازه به جای سپتامبر از پایان همین ماه شروع می شود و تا اواسط ژوییه نیاز یک سوم قطری ها را تأمین خواهد کرد.
گفتنی است عربستان، امارات و بحرین هفته گذشته روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با دوحه قطع کرده و مرزهای خود را با قطر بستند، این کار تأثیر منفی شدیدی بر وضعیت مواد غذایی در این کشور به جای گذاشت.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها