آتش‌سوزی مهیب در برجی مسلمان‌نشین در لندن +ویدیو

چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 09:35

آتش‌سوزی گسترده‌ای در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی 27 طبقه را که ساکنان آن مسلمان هستند، فرا گرفته است.

العالم - اروپا
 

خبرگزاری رویترز گزارش داد، آتش‌سوزی گسترده در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی را فرا گرفته است.

 بر اساس این گزارش، سازمان آتش‌نشانی لندن اعلام کرده است در حال تخلیه این برج 27 طبقه در منطقه لن کستر در شمال کنزینگتون است.

 تصاویر این آتش‌سوزی نشان می‌دهد آتش تقریبا از همه طبقات و پنجره‌های این ساختمان در حال زبانه کشیدن است. در حال حاضر حدود 200 آتش‌نشان در صحنه حضور دارند و پلیس اعلام کرد 2 نفر به سبب استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته‌اند.

در همین حال،  پلیس لندن اعلام کرد چندین نفر بر اثر جراحات ناشی از این آتش‌سوزی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

 براساس این گزارش شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده‌اند و در حالی که هوا در لندن روشن شده است آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و تحت کنترل در نیامده است. پلیس از مردم خواسته است از این برج دور شوند؛ زیرا احتمال فروریختن آن وجود دارد.

 پلیس لندن مناطق اطراف برج مسکونی دچار آتش‌سوزی در غرب لندن را تا شعاع 200 متری مسدود کرده است و مردم اجازه نزدیک شدن به این برج را ندارند.

 شماری از ساکنان این برج که از آن خارج شده‌اند، وحشت زده‌اند و شماری دیگر نیز از اطراف در حال رساندن خود به منطقه هستند؛ زیرا خانواده‌هایشان در این برج زندگی می کردند و آن‌ها نمی‌توانند با خانوادهایشان تماس برقرار کنند.

 آتش‌نشانان در حال استفاده از جرثقیل برای رساندن خود به طبقات بالایی و میانی برج هستند. و یک عملیات گسترده امداد و نجات در جریان است و برای کسانی در که در این برج گیر افتاده‌اند اوضاع وحشتناک است. مردم وحشت زده‌ شده‌اند و فقط نظاره‌گر اوضاع هستند.

شاهدان می گویند صدای افرادی که از داخل برج فریاد می زنند و کمک می خواهند، همچنان شنیده می شود. خبرنگار راشاتودی گفت یکی از ساکنان طبقه هفدهم این برج که توانسته بود به بیرون فرار کند، گفت حدود یک سال است که ساکنان این برج از وجود برخی مشکلات در آن شکایت داشتند زیرا این یک ساختمان قدیمی است و پنجاه یا شصت ساله است. بسیاری از افراد ساکن این برج مسلمان هستند و هنوز مشخص نیست برای افرادی که در داخل برج گیر افتاده اند چه اتفاقی رخ داده است اما آنچه که واضح است این است که افراد زیادی در داخل آن حضور داشتند و گیر افتاده اند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها