هشدار درباره تکرار سناريوي ليبي دريمن

هشدار درباره تکرار سناريوي ليبي دريمن
چهارشنبه 15 تير 1390 - 10:52

بيروت ـ يک کارشناس يمني با بيان اين که برخي از مخالفان در يمن خواهان بين المللي کردن مساله اين کشور هستند، درباره تکرار سناريوي ليبي در اين کشور هشدار داد.

عادل شميري چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: درخواست ها براي بين المللي کردن ممکن است با توطئه اعمال فشار عليه انقلابيون به منظور پذيرش ابتکار شوراي همکاري خليج فارس مرتبط باشد.

وي هشدار داد که درخواست برخي مخالفان براي بين المللي کردن مساله يمن به انقلاب مردمي ضربه مي زند.

اين کارشناس يمني با بيان اين که مخالفان از موضع ثابت و جدي برخوردار نيستند ؛ افزود: تضاد مواضع جوانان و مخالفان موجب تقويت موضع حکومت شده است.

شميري اظهار داشت: مخالفان روز شنبه گردهم آمدند و تصميم گرفتند که شوراي انتقالي تشکيل دهند و به جوانان انقلاب بپيوندند ولي بعدا تصميم خود را عوض کردند و اين امر موجب شد تا رژيم نظر و ديدگاه خود را تحميل و با تشکيل شوراي انتقالي مخالفت کند.

اين کارشناس يمني در ادامه گفت: عربستان در صدد استفاده از راهها و شيوه هاي مختلف براي به شکست کشاندن انقلاب مردمي در يمن است.

شميري افزود: عجيب نيست که حکومت يمن با تشکيل شوراي انتقالي مخالفت مي کند چرا که همواره از حمايت شوراي همکاري خليج فارس، آمريکا و انگليس برخوردار است.

وي افزود: عربستان بر احزاب مخالف و جوانان براي موافقت با ابتکار رياض اعمال فشار مي کند تا همچنان سلطه خود را بر يمن حفظ نمايد.

اين کارشناس و پژوهشگر يمني، سفر وزير خارجه انگليس در روز سه شنبه به عربستان را در راستاي همکاري لندن و رياض براي مقابله با انقلاب جوانان يمن ارزيابي کرد و سخنان زير خارجه عربستان که گفته بود ابتکار شوراي همکاري همچنان پابرجا است را در همين ارتباط دانست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها