اعطاء تابعیت در بحرین :

سیاست تغییر بافت جمعیتی رژیم آل خلیفه

سیاست تغییر بافت جمعیتی رژیم آل خلیفه
چهارشنبه 15 تير 1390 - 11:31

فعال سياسي بحريني تاکيد کرد : رژيم آل خليفه با سياست تغيير بافت جمعيتي درپي به حاشيه راندن ساکنان اصلي بحرين است.

عبدالاله الماحوزي روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم تاکيد کرد: از مهم ترين نشانه هاي طرح ويرانگر پادشاه بحرين موضوع اعطاي تابعيت است که از سال 2002 آغاز شده و به هشتاد تا صد و بيست هزار نفر براي تغيير بافت جمعيتی تابعيت داده شده است.

,وی اظهارداشت : بعد از آن بين سالهاي 2007 و 2011 جمعيت بحرين براساس آمارهاي رسمي 38 هزار نفر افزايش يافته است، اين در حالي است که در مدت يک سال از سال 2010 تا 2011 ميزان افزايش 30 هزار نفر از مجموع 38 هزار نفر بود.

وي افزود: اين اطلاعات نشان مي دهد که اقدامات جنايتکارانه در موضوع اعطاي تابعيت صورت مي گيرد و در اين روزها براي تکميل اين روند و به منظور تغيير بافت جمعيت تلاش می شود تا بخش اصلي مردم این کشور به حاشيه رانده شوند.

الماحوزی با تاکید بر اینکه گفتگوها اساسا براي دور زدن خواسته هاي مردمي صورت مي گيرد و  بی نتيجه خواهد بود، گفت : جدي بودن گفتگويي که رژيم بحرين آغاز کرده است با اقداماتي که صورت مي گيرد مقايسه مي شود.اين رژيم شنبه گذشته همزمان با آغاز اين گفتگو ها تظاهرات شهروندان در نزديکي ميدان "اللولو" را سرکوب کرد اين موضوع نشان مي دهد که تظاهرات مردم و اقدامات سرکوبگرانه رژیم گفتگوها را باطل کرده است.

وي افزود : رژيم بحرين ثابت کرده است که به سرکوب و نقض آزادي شهروندان و اخراج کارکنان ادامه مي دهد. اخراج کارکنان حتي به سازمان های نظامي هم رسيده است. بنابراين گفتگو براي مصارف تبليغاتي، وقت کشي و دور زدن خواسته هاي مردمی است. 

الماحوزي با پيش بيني اینکه گفتگوها ادامه نخواهد داشت، گفت : بسياري از شخصيت هاي مذهبي و سياسي تاکيد کرده اند گفتگو با شکست مواجه خواهد شد.

فعال سياسي بحريني درباره حضور جمعيت الوفاق در  این گفتگوها، اظهار داشت : زماني که جمعيت الوفاق در اين گفتگو شرکت کرد براي مشروعيت دادن به آن نبود و انتظار نداشت به نتيجه برسد،بلکه در آن شرکت کرد تا ثابت کند که گفتگو بي فايده است و نتايج آن مردم بحرين را راضي نمي کند. جمعيت الوفاق دير يا زود از گفتگوها خارج خواهد شد.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها