محکومیت سیاست اتحادیه آفریقا در لیبی :

تاریخ مصرف قذافی به پایان رسید

تاریخ مصرف قذافی به پایان رسید
چهارشنبه 15 تير 1390 - 11:49

دبيرکل جنبش ملي ليبي با محکوم کردن سياست اتحاديه آفريقا با هدف باقي ماندن قذافي در قدرت، گفت : تاريخ مصرف قذافي به پايان رسيده است.

عبدالحفيظ السريتي در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : اتحاديه آفريقا از باقي ماندن رژيم قذافي در حکومت نفع مي برد و به همين دلیل تلاش مي کند به هر طريق ممکن این رژيم را بر سر قدرت نگه دارد.

وی گفت : درهمین حال اين سوال مطرح است که آيا انقلابيون اجازه خواهند داد این بازي به نتيجه برسد يا خير؟

وي افزود : قذافي خواهان آتش بس و خروج نيروهاي ناتو است تا پس از آن شروط خود را اعمال کند و اگر انقلابيون شروط وي را نپذيرند به زور متوسل شود و همه شهرهاي ليبي را سرکوب کند.

السریتی تاکید کرد : انقلابيون اين فرصت را از قذافي خواهند گرفت و آتش بس جز با خروج قذافي و فرزندانش از ليبي برقرار نخواهد شد.

دبيرکل جنبش ملي ليبي در ادامه تاکيد کرد : ملت ليبي طعم آزادي را چشيده است  و ديگر به عقب بازنمی گردد. اين ملت چهل سال زير يوغ ستم ، سرکوب، آوارگي و گرسنگي زندگي کرده است.

وي درباره ادعاي رژيم ليبي درخصوص برگزاري مذاکره با مخالفان در چند کشور مختلف، اظهار داشت : هيچ تماس مستقيمي ميان رژيم قذافي و مخالفان برقرار نشده است.من قاطعانه اين مساله را تایید می کنم. تنها نامه هايي از طريق ميانجي هايي که اکثرا آفريقايي هستند يا از طريق روسيه رد و بدل مي شود.

وی گفت : شوراي ملي انتقالي آشکارا اعلام کرده است که نه با قذافي صلح مي کند و نه حاضر است با او مذاکره کند.

عبدالحفيظ السريتي افزود : تاریخ مصرف قذافي  گذشته است و بايد به سطل زباله انداخته شود. وی بايد از ليبي برود و ملت مصمم است وي را از کشور براند. او سعي مي کند نزد افکار عمومي اين گونه وانمود کند که در حال مذاکره است تا به اين وسيله وقت کشي کند ؛ اما جامعه جهاني بازي هاي قذافي را شناخته است.

السريتي در پايان تاکيد کرد : اخيرا بر اساس اطلاعات شوراي ملي و رياست موقت اين شورا، حامیان  قذافي او را تنها گذاشته اند و به عنوان نمونه مي توان به ترکيه اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها