صدها کشته در درگیری ارتش فیلیپین و عناصر افراطی

صدها کشته در درگیری ارتش فیلیپین و عناصر افراطی
پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 - 14:08

درگیری هایی که از سه هفته پیش بین نیروهای امنیتی فیلیپین و عناصر افراطی در شهر "ماراوی" در جنوب کشور آغاز شده است صدها کشته برجای گذاشته است که اغلب از افراطیون هستند.

العالم - آسیا
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مسئول دولتی اعلام کرد اهالی شهر محاصره شده ماراوی، به هنگام فرار از این شهر، با صدها جنازه در منطقه رو به رو شده اند.
"ضیاء الونتو ادیونگ"، یکی از مسئولین سیاسی محلی که در عملیات امدادرسانی و نجات فعالیت می کند به خبرنگاران گفت: "مردم در جین فرار بین 500 تا هزار جنازه مشاهده کرده اند".
منابع آگاه در ارتش فیلیپین نیز گفتند طی سه هفته درگیری 290 نفر کشته شده اند که 206 نفر از آنها از عناصر افراطی، 58 نفر از ارتش و 26 نفر غیر نظامی بوده اند.
ارتش فیلیپین اعلام کرد که "محمد نعیم ماوتی" (معروف به ابو جدید) از اعضای برجسته این گروه افراطی بازداشت شده است. این گروه افراطی از حمایت "داعش" برخوردار است و در شهر ماراوی در جنوب کشور با ارتش می جنگد.
سخنگوی ارتش فیلیپین گفت نیروهای امینتی این کشور ماوتی را سپیده دم در یک ایستگاه بازرسی نزدیک شهر ساحلی "کاگایان دی اورو" دستگیر کردند. پدر و برادران ماوتی هفته گذشته دستگیر شده بودند.
"عمر خیام" و "عبدالله" دو برادر محمد ماوتی گروه ماوتی را رهبری می کنند. این گروه از سه هفته پیش برای اشغال شهر ماراوی با نیروهای امنیتی درگیر شده اند. این درگیری وارد هفته چهارم شده است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها