واکنش اردوغان به حکم دستگیری محافظانش درآمریکا

واکنش اردوغان به حکم دستگیری محافظانش درآمریکا
جمعه 26 خرداد 1396 - 00:16

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید که در مقابله با صدور حکم دستگیری برای محافظانش، اقدام سیاسی و حقوقی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  دوازده نفراز محافظان اردوغان ماه گذشته در جریان سفر وی به واشنگتن، مخالفان سیاسی رئیس‌جمهوری ترکیه را در مقابل اقامتگاه سفیر این کشور در واشنگتن، کتک زدند و متفرق کردند.

رجب طیب اردوغان پلیس آمریکا را متهم به بی تفاوتی در برابر تظاهرات افرادی کرد که به گفته او تروریست های مخالف رئیس جمهوری ترکیه بوده اند.

حکم بازداشت 12 نفر از محافظان رئیس‌جمهوری ترکیه روز پنجشنبه در ارتباط با خشونت های چندی پیش در واشنگتن، پایتخت آمریکا، صادر شد.
 
محافظان رئیس جمهوری ترکیه 26 اردیبهشت سال جاری، تظاهرکنندگان کُرد را که در برابر اقامتگاه سفیر ترکیه در واشنگتن تجمع کرده بودند، به‌ شدت کتک زدند.  
 
نزاع و درگیری زمانی رخ داد که تیم امنیتی رجب اردوغان در بیرون از محل اقامت سفیر ترکیه در واشنگتن با معترضانی که پرچم حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه را در دست داشتند، روبه رو شد.  

درهمین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت : امیدواریم که رأی دادگاه علیه 12 نفر از پرسنل امنیتی ترکیه‌ای، پیامی روشن به آنها برساند که آمریکا تهدید و خشونت علیه آزادی بیان را تحمل نمی‌کند.

وی افزود : وزارت خارجه با ضابطان قانون و دستگاه قضایی در این مورد همراه است و در ادامه تصمیم خواهیم گرفت که آیا اقدام دیگری نیز لازم است یا نه.

پربیننده ترین خبرها