پاسخ نخست وزیر پاکستان به ملک سلمان درباره قطر

پاسخ نخست وزیر پاکستان به ملک سلمان درباره قطر
جمعه 26 خرداد 1396 - 03:19

یک روزنامه پاکستانی از آنچه که در دیدار ملک سلمان پادشان عربستان با نواز شریف نخست وزیر پاکستان در جده در خصوص بحران خلیج فارس گذشت، پرده برداشت.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان از برخی منابع دیپلماتیک نقل کرد که ملک سلمان در نشست با نواز شریف در جده در روز دوشنبه گذشته خواست تا موضعی شفاف و روشن در قبال قطر اتخاذ کند و مستقیما از او پرسید: آیا تو با ما هستی یا با قطر؟.

این روزنامه افزود: پس از آنکه ریاض از اسلام آباد خواست تا یا با عربستان باشد یا با قطر، پاکستان به عربستان اطلاع داد که در بحران دیپلماسی فعلی با هیچ طرفی نخواهد بود.

اکسپرس تریبیون از یک مقام بلندپایه دولتی پاکستان که از گفتگوهای جده اطلاع داشت، نقل کرد که پاکستان برای جلب رضایت عربستان پیشنهاد داد تا از نفوذ خود بر قطر برای مهار بحران استفاده کند. از این رو نواز شریف در آینده سفری به کویت و قطر و ترکیه خواهد داشت.

یادآور می شود که نواز شریف به همراه ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان و دیگر مسؤولان بلند پایه روز دوشنبه برای بررسی بحران خلیج فارس به جده سفر کردند. 

طبق یک بیانیه رسمی، نواز شریف در جده با ملک سلمان دیدار کرد و به منظور حفظ منافع تمام مسلمانان، خواستار حل و فصل سریع بحران خلیج فارس شد.

210

پربیننده ترین خبرها