براي دومين سال پياپی

گوگل ارزشمندترين برند جهان؛ اپل در رده دوم

گوگل ارزشمندترين برند جهان؛ اپل در رده دوم
جمعه 26 خرداد 1396 - 23:57

موسسه تحليلي Kantar Millward Brown اخيراً در گزارش تازه خود اعلام کرده که کمپاني گوگل براي دومين سال پياپي، موفق به کنار زدن اپل شده و ارزشمندترين برند جهان نام گرفته است.

العالم - گوناگون

اپل که از سال 2010 الي 2015 ميلادي به مدت شش سال در رده نخست ليست ارزشمندترين برندها قرار داشت، امسال هم مثل سال گذشته در رده دوم جاي گرفته است.
آمار تحليلگران نشان مي دهد که ارزش برند اپل طي سال گذشته ميلادي، با رشدي 3 درصدي به 234.7 ميليارد دلار رسيده و در همين حال، رشد هفت درصدي گوگل سبب شده تا ارزش برندش تا 245.6 ميليون دلار افزايش يابد. دقيقا مشخص نيست که چه عامل يا عواملي سبب شده اپل طي دو سال گذشته، بازي را به گوگل ببازد اما شايد اصلي ترين فاکتور، عدم هيجان براي محصولات اخير کمپاني باشد. يا شايد از طرف ديگر، مردم با ديدن پروژه اتومبيل هاي خودران و ديوايس هوم گوگل، علاقه بيشتري به کمپاني غول جستجوگر يافته اند.

گذشته از اين دو کمپاني، مايکروسافت هم به رسم سه سال اخير در رده سوم به چشم مي خورد؛ هرچند که به لطف محصولات و سرويس هاي تازه اش، به عنوان مثال سرفس استوديو، افزايش 18 درصدي ارزش را پشت سر گذاشته است. شايد اين سوال برايتان پيش آمده باشد که در آينده دور يا نزديک، کدام کمپاني اين شانس را دارد تا گوگل، اپل و مايکروسافت را به چالش بکشد؟ پاسخ چيزي نيست جز آمازون.
اين خرده فروشي در حال حاضر، جايگاه چهارم ارزشمندترين برندهاي جهان را به خود اختصاص داده و طي سال گذشته، به رشد حيرت انگيز 41 درصدي دست يافته است؛ آن هم در حالي که تا همين 5 سال پيش، کمپاني در تقلا بود تا راهش را به ليست 20 برند ارزشمند جهان باز کند.
در نهايت ليست 5 برند ارزشمند جهان با فيسبوک تکميل مي شود و اين پنج کمپاني، مجموعاً 25 درصد از ارزش کل 100 برند ارزشمند جهان را به خود اختصاص داده اند. گفتني است که يوتوب، اسنپ و نت فليکس هم براي اولين بار توانسته اند راه خود را به ليست مورد اشاره باز کنند. در صورت تمايل به مشاهده 100 برند ارزشمند جهان، مي توانيد از اين لينک استفاده کنيد.
 

منبع : aryanews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها