روسیه، حضور نظامی درسوریه راکاهش می‌دهد،اگر..

روسیه، حضور نظامی درسوریه راکاهش می‌دهد،اگر..
شنبه 27 خرداد 1396 - 13:28

مسئولان روسی طرحی برای کاهش حضور نظامی این کشور در سوریه ارائه کردند.

العالم – روسیه

از اظهارات مسئولان روس این گونه بر می آید که هدفِ آن ها، محدود کردن حضور نظامیان روس است به این ترتیب که این نیروها، که برای کمک به دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم به سوریه اعزام شده اند، تنها در دو پایگاه نظامی حمیمیم و طرطوس که برای استقرار آن ها ایجاد شده اند، حضور یابند. 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تأکید کرد که با این حال، این طرح، تنها در شرایطی خاص اجرایی خواهد شد.

"ولادیمیر شامانوف" رئیس کمیسیون دفاع در مجلس نمایندگان روسیه خاطر نشان کرد: بازگشت نظامیان روس به حمیمیم و طرطوس، به موفقیت نیروهای دولت سوریه در رهایی این کشور از دست تروریست ها وابسته است.

شامانوف همچنین گفت: وزیر دفاع روسیه گفته است که برنامه ریزی برای کاهش حضور ما (در سوریه) در آستانۀ پایان است. این مساله، تنها به روند تسلط نیروهای دولت سوریه بر اراضی این کشور مرتبط است.

"دیمتری ساپلین" نمایندۀ مجلس نمایندگانِ روسیه نیز به خبرنگاران گفت که بازگشت نظامیان روس به پایگاه های نظامی حمیمیم و طرطوس، مرهون برقراری روند صلح در سوریه است.

گفتنی است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، روز پنج شنبه در گفت وگو با شهروندان به داشتنِ "برنامه ای کاری" در سوریه اشاره کرد و مأموریت روسیه در سوریه را توانمند سازی نیروهای سوری برای خوداتکایی است.

205

پربیننده ترین خبرها