شکایت قطر به سازمان‌های بین‌المللی

شکایت قطر به سازمان‌های بین‌المللی
شنبه 27 خرداد 1396 - 19:02

قطر با ارائه پرونده های حقوقی به سازمان های بین المللی، از عربستان سعودی ، امارات و بحرین بابت نقض قوانین بین المللی از طریق محاصره آن کشور و قطع روابط با آن شکایت کرد.

العالم – خاورمیانه

به گزارش پایگاه عربی 21 ، دوحه شکایت های خود از عربستان سعودی، امارات و بحرین را به دبیرخانه های سازمان دریانوردی بین المللی (IMO)، سازمان بین المللی پروازهای مدنی (ایکاو)، و دفتر بین المللی اتحادیه جهانی پست ارسال کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرده بود که وزارت امور ارتباطات و مرکز کل پروازهای مدنی وشرکت خدمات پست قطر، پرونده های حقوقی خود در زمینه نقض حقوق وخسارت ها و اقدامات تنش آفرین آنها در محاصره قطر را به سازمان های بین المللی ارائه کرده است.

براساس این بیانیه، وزارت ارتباطات قطر به سازمان های بین المللی که همه توان خود را برای اجرای توافقنامه ها وقوانین آن به کار می گیرد، اعتماد دارد.

دراین بیانیه تاکید شده است که عربستان، امارات و بحرین با تعرض به همه خطوط پروازهای مدنی و به خطر انداختن امنیت آن و نیز با تعرض به قوانین حمل ونقل دریایی و آزادی رفت و آمد،همه قوانین بین المللی را نقض کرده اند.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز پنج‌شنبه  (۱۶ ژوئن/ ۲۶ خرداد) پس از دیدار با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگليس خبر داد که به ‌زودی فهرستی از شکایتها دررابطه با مناقشه با قطر منتشر خواهد شد.

هفت کشور عربی شامل عربستان، مصر، امارات، بحرین ، یمن، موریتانی و جزایر کومور از روز پنجم ژوئن، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده اند.
جیبوتی و اردن نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر کاهش دادند. اما کشورهای کویت و سلطان نشین عمان، روابط خود را با قطر قطع نکردند.

215

پربیننده ترین خبرها