" قطر به‌دنبال تجزیه عراق بود"

شنبه 27 خرداد 1396 - 21:18

معاون رئیس جمهور عراق ادعا کرد قطر در عمیق شدن اختلاف های فلسطینی نقش مهمی ایفا کرد و به دنبال تجزیه عراق بود.

العالم - عراق

به نوشته پایگاه اینترنتی النشره لبنان، ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق گفت باید برای جلوگیری از وخامت اوضاع منطقه در برابر همه تلاش ها برای به بازیچه گرفتن وحدت عربی و ایجاد شکاف در آن ایستاد و با راهی که قطر برای حمایت از گروه های افراطی در پیش گرفته است مقابله کرد.

علاوی در نشست خبری در قاهره گفت: قطر در درگیری میان گروه های فلسطینی دخالت کرد و در عمیق شدن اختلاف ها میان فلسطینی ها نقش داشت، این کشور همچنین به دنبال تجزیه عراق بود. معاون رئیس جمهور عراق افزود: دوحه ایده تجزیه عراق را به یک جامعه سنی و شیعه در سر داشت، ما کشوری می خواهیم که بر پایه اصول شهروندی و به دور از اختلاف های دینی یا قومی باشد.

وی اظهار داشت: مواضع مصر و عراق به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم کاملا هماهنگ است. علاوی تاکید کرد: مصر در معادله عربی همچنان عنصر مهم باقی خواهد ماند و هیچ کشوری حتی آمریکا نمی تواند نقش مصر را ایفا کند.

معاون رئیس جمهور عراق بر لزوم احترام به تمامیت ارضی این کشور تاکید و تصریح کرد: موقعیت ما به گونه ای است که تنها کشوری هستیم که می تواند بر عمق عربی، ایران و ترکیه اشراف داشته باشد از اینرو باید همه به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارند و در امور داخلی این کشور دخالت نکنند.

علاوی در سفر رسمی خود به مصر که سه روز طول کشید با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها