58 مفقودِ آتش‌سوزی لندن جان باخته‌اند؟

58 مفقودِ آتش‌سوزی لندن جان باخته‌اند؟
شنبه 27 خرداد 1396 - 22:26

پلیس لندن اعلام کرد ۵۸ نفر در حادثه آتش‌سوزی برج «گرنفل» لندن مفقود شده‌اند و تصور می‌شود که جان خود را از دست داده‌اند.

العالم - اروپا

پلیس لندن روز شنبه اعلام کرد ده‌ها نفر از حاضران در برج «گرنفل» لندن مفقود هستند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «استوارت کاندی» فرمانده پلیس لندن گفت 58 نفر از افرادی که هنگام آتش‌سوزی در این برج حضور داشته‌اند، همچنان مفقود هستند و احتمالا در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته این مقام انگلیسی، 16 جسد غیرقابل شناسایی در سردخانه وجود دارد که احتمالا از جمله کسانی باشند که نام آن‌ها به عنوان مفقود اعلام شده است.

پیش از این مرگ دستکم 30 نفر در این حادثه تائید شده بود. ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند که حال شماری از آن‌ها وخیم است.

کاندی گفت هنوز هم احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد. وی از تمام کسانی که از این حادثه جان سالم به در برده‌اند، خواست خود را به پلیس معرفی کنند تا نامشان جزو مفقودین حادثه نباشد.

روز چهارشنبه برج 27 طبقه گرنفل لندن که حدود نیم قرن پیش ساخته شده و اخیرا بازسازی شده بود، طعمه حریق شد.

در جریان این حادثه ده‌ها نفر از افرادی که در طبقات بالایی ساختمان حضور داشتند، گیر افتادند و اکنون نام آن‌ها بین کشته‌ها یا مفقودین است.

در پی این حادثه چندین تظاهرات در انگلستان برگزار شده و دولت به شدت تحت فشار قرار گرفته است. ساکنان این برج می‌گویند پیشتر به مسئولان نسبت به احتمال بروز حادثه هشدار داده و گفته بودند که مسائل ایمنی در این ساختمان رعایت نشده است.

 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها