ادعای آمریکا درباره روش جدید "اذیت" ایرانی‌ها!

ادعای آمریکا درباره روش جدید
شنبه 27 خرداد 1396 - 23:25

یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته گفت، یک قایق ایرانی در اقدامی خطرناک و غیر حرفه ای بر روی یک هلی کوپتر نیروی دریایی این کشور در تنگه هرمز لیزر انداخته است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس ریکوردر، بیل اربن سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت که یک قایق ایرانی شامگاه سه شنبه همچنین به سمت دو ناو جنگی آمریکا در حال عبور از تنگه هرمز نور انداخته است.

طبق این گزارش قایق ایرانی در فاصله 800  یاردی دو ناو آمریکایی یو اس اس کول و یو اس اس باتان قرار داشت.

این سخنگو ادعا کرده که دو ناو آمریکایی در آبهای بین المللی در حال حرکت بودند. اگر چه کسی در این حادثه مصدوم و یا زخمی نشد، اما سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تاکید کرده است که استفاده از لیزر اقدامی غیرحرفهای و خطرناک است.

وی افزود: انداختن لیزر به هلی کوپتر در شب، اقدامی خطرناک و غیر ایمن است، زیرا خلبان ها از دوربینهای دید در شب استفاده می کنند و چنین اقدامی باعث اختلال در دید آنها می شود.

به ادعای این نشریه، ایران پیش از این نیز از اقدامات تحریک آمیز در آب های خلیج فارس استفاده کرده و بیشتر این اقدامات تحریک آمیز از سوی نیروی دریایی ایران در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اتفاق افتاده بود، در حالی که این حادثه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاق افتاده است. ترامپ در دوره مبازرات انتخاباتی خود تهدید کرده بود که ایران بهای این اقدامات تحریک آمیز را پرداخت خواهد کرد.

در یکی از آخرین موارد، به دنبال نزدیک شدن شناورهای تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش در اول فروردین 1396 در تنگه هرمز، فرماندهان نیروی دریایی آمریکا ایران را متهم کردند که کشتیرانی در آبهای بین المللی را به مخاطره انداخته و باعث مزاحمت برای کشتیهای جنگی در این تنگه می شود.

این در حالی است که ایران با رد این اتهام، حضور آمریکا در خلیج فارس و هزاران کیلومتر دورتر از خاک خود را مهمترین عامل ناامنی در منطقه و دیگر مناطق پرتنش جهان می داند. 

پربیننده ترین خبرها