ام بی سی: داعشی‌ها قطری و کویتی هستند، نه سعودی!

ام بی سی: داعشی‌ها قطری و کویتی هستند، نه سعودی!
شنبه 27 خرداد 1396 - 23:31

تلاش یک شبکه وابسته به عربستان برای کویتی و قطری نشان دادن داعشی‌ها، جنجال تازه‌ای در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است.

العالم عربستان

برای اغلب مخاطبان در کشورهای عربی آشکار شده که یکی از اهداف تهیه کنندگان سریال «غرابیب سود» (کلاغ های سیاه) که از شبکه MBC پخش می شد و پخش آن از قسمت بیستم به طور ناگهانی متوقف شد، رساندن این پیام به مخاطبان بود که عناصر گروه داعش "قطری" هستند وگذرنامه های قطری دارند.

 تصاویر و عکس هایی که از این سریال در صفحه های فعالان شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که عناصر داعش، گذرنامه های قطری و کویتی دارند؛ این درحالیست که فعالان شبکه های اجتماعی تاکید دارند که قطری ها درهیچ یک از انواع حملات تروریستی گروه داعش، مشارکت نداشته اند.

درهمین ارتباط، جاسم سلیمان سردبیر پایگاه بوابه الشرق قطر گفت: از تهیه کنندگان سریال «غرابیب سود» وشبکه mbc  بابت اینکه دراین سریال اعلام کردند که داعشی ها گذرنامه قطری دارند، درعرصه بین المللی شکایت خواهد شد، زیرا این امر صحت ندارد.

ولید الطبطبائی نماینده مجلس کویت هم از وزارت اطلاع رسانی این کشور خواست با توجه به اقدام شبکه ام بی سی در بدنام کردن آن کشور از طریق نشان داده شدن تصویر منسوب به یک گذرنامه کویتی در سریال "کلاغ های سیاه"، دفتر شبکه مذکور در کویت را تعطیل کند.

پخش سریال کلاغ های سیاه به شکل ناگهانی از قسمت بیستم از شبکه mbc متوقف شد، درحالیکه انتظار می رفت که تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند، اما تهیه کنندگان اعلام کردند که این سریال به پایان رسیده است و پیامش به مخاطبان ارسال شده است.

به نظر می رسد که فعالان شبکه های اجتماعی دراظهارنظر تهیه کنندگان این سریال از شبکه ام بی سی تردید کردند وگفتند که اعمال فشارهایی بر تهیه کنندگان باعث توقف پخش این سریال شده است.

این سریال از همان قسمت اول، جار و جنجال زیادی به پا کرد، چرا که تبلیغی برای «جهاد نکاح» بود و زنان کشورهای حوزه خلیج فارس را زنانی بی بندو بار وهوسران به تصویر کشیده است.

 


106-10

پربیننده ترین خبرها