صهیونیست‌ها در شوک دو عملیات استشهادی در قدس

صهیونیست‌ها در شوک دو عملیات استشهادی در قدس
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 03:02

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) منابع فلسطینی شامگاه روز گذشته از انجام دو عملیات شهادت طلبانه در منطقه باب العمود قدس خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابراین گزارش در این دو عملیات سه فلسطینی مشارکت داشتند که در یکی از آنها از سلاح گرم و در دیگری از سلاح سرد استفاده شده بود.

در جریان این دو  عملیات در نهایت سه مجری عملیات به شهادت رسیده و یک نظامی زن صهیونیست که به شدت زخمی شده بود به هلاکت رسید. یک نظامی صهیونیست دیگر نیز روز شنبه کشته شد. در جریان این عملیات سه صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند.

منابع فلسطینی هویت دو مجری این عملیات ها عامر محمد ریاح بدوی از الخلیل و عادل حسن عنکوش از البیره  در کرانه باختری اعلام کردند.

نظامیان صهیونیست که در پی این دو عملیات تیراندازی و سلاح سرد شوکه شده بودند منطقه قدیمی قدس را به طور کامل مسدود کردند.

با شهادت سه جوان فلسطینی در این عملیات ها شمار شهدای انتفاضه قدس به 323 نفر رسید.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس نیز درباره این عملیات تاکید کرد: سه شهید عملیات استشهادی قدس عضو حماس و جبهه خلق بودند.

وی تاکید کرد:  سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی تلاش دارد با معرفی داعش به عنوان عامل این عملیات نگاه ها را از از اصل مسئله منحرف کند.

گروههای مختلف فلسطینی با صدور بیانیه هایی عملیات شهادت طلبانه در قدس را تبریک گفتند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیهای اعلام کرد: خون شهدای فلسطینی در دروازه های مسجدالاقصی بیانگر این پیام واضح است که انتفاضه ادامه دارد و ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و اراده این ملت زنده و عزم آنها پولادین است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: عملیات های شهادت طلبانه قدس دلیل دیگری بر ادامه قیام ملت فلسطین علیه اشغالگران غاصب است. همچنین این عملیات ها نشان داد که انتفاضه قهرمانانه فلسطین تا آزادی کل سرزمین ما ادامه پیدا خواهد کرد.

حماس همچنین به شهادت رساندن سه مجری این عملیات از سوی نظامیان صهیونیست را جنایتی آشکار توصیف کرد و اعلام کرد: این جنایات نشان داد که اشغالگران اسرائیلی، وجهه اصلی تروریسم و افراط گرایی هستند و این اقدامات را در برابر مردمی انجام میدهند که برای دفاع از حقوق و مقدسات خود تلاش میکند.

گردان های شهید ابوعلی مصطفی نیز با صدور بیانیه ای عملیات های شهادت طلبانه در منطقه باب العمود قدس را پاسخ طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین دانست.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها